Or-V.271.10.2020 Zmiana treści SIWZ nr 2
Choroszcz 04.11.2020 r
Or – V.271.10.2020
Zmiana treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia dot. postępowania Odbiór i transport przez Wykonawcę odpadów komunalnych z terenu Gminy Choroszcz odbieranych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy
Na mocy art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.) Zamawiający informuje, że zostaje zmieniona Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia zwana w dalszej części także „SIWZ”.
- Załącznik nr 2 do SIWZ (opis przedmiotu zamówienia) zostaje zmieniony poprzez dodanie 6 który otrzymuje brzmienie:
„6. System monitorowania pracy sprzętu odbierającego odpady
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r., poz. 122) z uwzględnieniem zmian, w zakresie ilości i wyposażenia pojazdów używanych do realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest do:
- Zapewnienia przez cały czas trwania zamówienia, dla właściwej realizacji przedmiotu zamówienia dostatecznej ilości pojazdów, co będzie gwarantować terminowe i jakościowe wykonanie zakresu rzeczowego usługi. Wykonawca obowiązany jest przedstawić listę pojazdów, przeznaczonych do realizacji przedmiotu zamówienia w terminie do 7 dni przed datą rozpoczęcia świadczenia usługi odbioru odpadów komunalnych, ale nie później niż do dnia 1 stycznia 2021r., a jeżeli do zawarcia umowy dojdzie po dniu 1 stycznia 2021r., to w dniu zawarcia umowy oraz każdorazowo z chwilą zmiany pojazdu/pojazdów przeznaczonych do realizacji przedmiotu zamówienia.
- Wyposażenia wszystkich pojazdów używanych do realizacji przedmiotu zamówienie w następujące podzespoły wykonawcze:
1) moduły oparte na systemie pozycjonowania pojazdów Wykonawcy (GPS) do określania rzeczywistego przebiegu trasy i do określenia w czasie rzeczywistym położenia pojazdów; położenie pojazdu powinno być przedstawiane za pomocą systemu monitorowania pracy sprzętu odbierającego odpady w sposób graficzny na aktualnej mapie gminy Choroszcz i w promieniu do 60 km od jej granic oraz zapisywane w czasie rzeczywistym, w celu późniejszego odtworzenia np. dla odczytania czasu i miejsc postoju pojazdów w porównaniu z uzgodnionymi Harmonogramami Odbioru - tzw. „trasówkami” lub przy wyjaśnianiu sytuacji spornych;
2) moduły oparte na systemie pozycjonowania pojazdów Wykonawcy (GPS), przekazujące dane w czasie rzeczywistym do systemu monitorowania pracy sprzętu odbierającego odpady, zapisującego i przedstawiającego w sposób graficzny na aktualnej mapie gminy Choroszcz i w promieniu do 60 km od jej granic, miejsca załadunku i wyładunku odpadów komunalnych – uruchamianie zasypu i opróżnianie odwłoka, w celu późniejszego odtworzenia (dane powinny być dostępne w terminie trzech miesięcy od zdarzenia), m.in. dla weryfikacji uzgodnionego Harmonogramu Odbioru;
3) wszystkie pojazdy przeznaczone do realizacji zgodnego z zamówieniem zadania – w ramach przedmiotu zamówienia, winny być wyposażone w odpowiedni moduł zapewniający stałą i nieprzerwaną transmisję danych GSM, np. moduł GPRS (system transmisji danych GSM) do systemu monitorowania pracy sprzętu odbierającego odpady. Wszystkie zarejestrowane zdarzenia muszą zawierać dokładną datę i czas.
Odwzorowanie aktualnej pozycji pojazdu musi następować po zmianie położenia pojazdu oraz po zmianie kierunku jazdy;
4) urządzenia przekazujące dane powinny spełniać następujące wymagania:
a) wszelkie dane powinny na bieżąco trafiać do systemu monitorowania pracy sprzętu odbierającego odpady (w trybie online) - dane o zarejestrowanych zdarzeniach powinny być dostępne w systemie monitorowania pracy sprzętu odbierającego odpady nie później niż po 5 minutach od zarejestrowania tego zdarzenia;
b) dopuszcza się sytuację, w której część danych o zarejestrowanych zdarzeniach jest dostępna z opóźnieniem do 120 minut. Maksymalnie 2% danych rejestrowanych przez system monitorowania pracy sprzętu odbierającego odpady w przeciągu danego dnia może być udostępniana przez Wykonawcę z takim opóźnieniem; Odpowiedzialność za wybór usługodawcy lub operatora GPS, GSM, jak również usługodawcy lub operatora zapewniającego u Wykonawcy system monitorowania pracy sprzętu odbierającego odpady oraz za prawidłowe funkcjonowanie systemu monitorowania pracy sprzętu odbierającego odpady ponosi Wykonawca;
c) każda awaria u usługodawcy lub operatora GPS, GSM lub usługodawcy lub operatora zapewniającego u Wykonawcy system monitorowania pracy sprzętu odbierającego odpady będzie traktowana jako zawiniona przez Wykonawcę. Za zawinioną przez Wykonawcę uważa się także każdą wadę elementu lub urządzenia systemu monitorowania pracy sprzętu odbierającego odpady, za którą odpowiedzialność ponosi usługodawca lub operator bądź jego producent;
5) W przypadku awarii pojazdu, pojazd zastępczy musi być wyposażony w taki sam komplet urządzeń i czujników jak pojazd podstawowy. W razie awarii jednego z elementów wykonawczych systemu monitorowania pracy sprzętu odbierającego odpady (moduł transmisji danych (GSM), pozycjonowania pojazdów Wykonawcy (GPS), rejestracji zdarzeń lub któregoś z czujników, usługa może być realizowana tylko i wyłącznie za zgodą Zamawiającego, lecz nie dłużej niż do końca dnia roboczego, w którym awarię zgłoszono lub ujawniono. W ramach wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia Wykonawca umożliwi Zamawiającemu korzystanie ze swojego systemu monitorowania pracy sprzętu odbierającego odpady, poprzez zainstalowanie oprogramowania (jeśli to będzie konieczne) i uruchomienie dwóch licencjonowanych stanowisk na stacjach roboczych lub urządzeniach mobilnych Zamawiającego w okresie trwania umowy oraz trzy miesiące po jej zakończeniu. Uruchomienie wyżej wspomnianych stanowisk nastąpi w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy, ale nie później niż do dnia 1 stycznia 2021r., a jeżeli do zawarcia umowy dojdzie po dniu 1 stycznia 2021r., to w dniu zawarcia umowy. Wszystkie dane zarejestrowane w czasie trwania umowy będą dostępne Zamawiającemu online w terminie trzech miesięcy od zdarzenia.
a) Mapa gminy Choroszcz oraz terenu przyległego w promieniu 60 km od niego, wchodząca w skład dostarczonego Zamawiającemu systemu monitorowania pracy sprzętu odbierającego odpady, powinna być aktualna oraz wiernie odzwierciedlać położenie budynków, sieci dróg. Wraz z przekazaniem Zamawiającemu licencjonowanych stanowisk systemu monitorowania pracy sprzętu odbierającego odpady, Wykonawca w ramach wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia przekaże również licencje stanowiskowe do elektronicznej mapy (o ile licencje takie są wymagane).
b) Wykonawca w ramach wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia przeprowadzi dwa szkolenia z obsługi systemu monitorowania pracy sprzętu odbierającego odpady dla 4 pracowników Zamawiającego. Pierwsze – 14 dni przed rozpoczęciem świadczenia usługi odbioru odpadów komunalnych, ale nie później niż do dnia 1 stycznia 2021r., a jeżeli do zawarcia umowy dojdzie po dniu 1 stycznia 2021r., to w dniu zawarcia umowy. Drugie w terminie 45 dni od dnia rozpoczęcia świadczenia usługi odbioru odpadów komunalnych;
c) Udostępniony Zamawiającemu system monitorowania pracy sprzętu odbierającego odpady musi rejestrować poprzez system rejestracji zdarzeń następujące zdarzenia:
- punkty jazdy powinny być rejestrowane gdy pojazd jest w ruchu, powinna być określona maksymalna prędkość oraz kierunek od poprzedniego punktu jazdy. Moment rejestracji nie powinien być rzadziej niż co 60 sekund oraz po zmianie kierunku jazdy.
- punkty postoju powinny być rejestrowane gdy pojazd stoi, nie rzadziej niż co 5 minut.
- załadunek pojemnika przez pojazd bezpylny, rejestrowany powinien być ruch urządzenia załadowczego, natychmiast po wystąpieniu zdarzenia.
- wyładunek pojazdu bezpylnego, rejestrowane powinno być otwarcie zabudowy, natychmiast po wystąpieniu zdarzenia.
- wszystkie rejestrowane punkty muszą posiadać datę i czas oraz współrzędne geograficzne wyznaczone na podstawie systemu pozycjonowania pojazdów Wykonawcy (GPS).
Wykonawcy powinni śledzić na bieżąco informacje zamieszczane przez Zmawiającego na stronie internetowej odnośnie postępowania o udzielenie zamówienia, którym są zainteresowani. Wprowadzone zmiany treści SIWZ są wiążące dla stron i stanowią autentyczną wykładnię postanowień SIWZ. Należy czytać SIWZ łącznie z wprowadzonymi zmianami na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy Pzp. Wszystkie wprowadzone zmiany treści SIWZ ze swej istoty uzupełniają więc jej treść i Wykonawcy powinni brać pod uwagę przy sporządzaniu oferty.
Zastępca Burmistrza Choroszczy
Grzegorz Gabrian
Metryka strony