Choroszcz:
Wykonanie robót sprzętowo - transportowych w ramach bieżącego utrzymania dróg
na terenie miasta i gminy Choroszcz
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy:
V
|
zamówienia
publicznego
|
|
zawarcia
umowy ramowej
|
|
ustanowienia
dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
|
SEKCJA
I: ZAMAWIAJĄCY
I.
1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miejski w Choroszczy, ul. Dominikańska 2, 16-070 Choroszcz, woj.
podlaskie, tel. 085 7132200, faks 085 7191839.
- Adres
strony internetowej zamawiającego: www.choroszcz.pl
I.
2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA
II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wykonanie
robót sprzętowo - transportowych w ramach bieżącego utrzymania dróg na
terenie miasta i gminy Choroszcz.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia:
roboty budowlane.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem
zamówienia jest wykonanie robót sprzętowo - transportowych w ramach bieżącego
utrzymania dróg na terenie miasta i gminy Choroszcz: - robota polegająca na
uzupełnianiu ubytków w nawierzchni dróg nieulepszonych mieszanką kruszywa
naturalnego (materiał Wykonawcy) wraz z wyprofilowaniem i zagęszczeniem w
miejscu wbudowania - szacunkowa ilość wynosi 2.300 m3 Wymagania dla mieszanki
kruszywa wg. WT-4 2010 (Mieszanki niezwiązane do dróg krajowych. Wymagania
techniczne. Wymagania wobec mieszanek do nawierzchni z kruszywa niezwiązanego
- uziarnienie mieszczące się w krzywych granicznych podanych na rysunkach 18
i 19 oraz spełniające wymagania określone w Tablicy 6). - wynajem koparko -
spycharki wraz z obsługa operatorską - szacunkowa ilość wynosi 93 h - wynajem
koparki wraz z obsługa operatorską - szacunkowa ilość wynosi 30 h - wynajem
kosiarki do koszenia poboczy dróg wraz z operatorem - szacunkowa ilość wynosi
62 h - wynajem samochodu samowyładowczego o ładowności 12 - 20 ton wraz z
kierowcą - szacunkowa ilość wynosi 62 h - wynajem ciągnika z przyczepą wraz z
operatorem - szacunkowa ilość wynosi 30 h - wynajem walca do zagęszczania
gruntu wraz z operatorem - szacunkowa ilość wynosi 30 h - wynajem ładowarki
wraz z operatorem - szacunkowa ilość wynosi 15 h - wynajem brony talerzowej
wraz z operatorem - szacunkowa ilość wynosi 19 h - prace ręczne (m.in. przy
wykonywaniu i naprawie przydrożnych rowów odwadniających, wykonywaniu i
naprawie przepustów, profilowaniu skarp nasypów i wykopów, usuwaniu drzew i
zakrzaczeń, ścinaniu i uzupełnianiu poboczy gruntowych) szacunkowa ilość
wynosi 40 h Ilości w/w są ilościami szacunkowymi służącymi do oceny ofert.
Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany ilości poszczególnych rodzajów robót
w ciągu trwania realizacji robót w zależności od potrzeb, których nie można przewidzieć
na dzień ogłoszenia przetargu nieograniczonego. Wartość zadań realizowanych w
ramach zamówienia nie może przekroczy łącznie kwoty zł brutto (słownie:
złotych). W przypadku uzyskania dodatkowych środków finansowych na ten cel
Zamawiający może aneksem do umowy zwiększyć tę kwotę- nie więcej jednak niż o
50 % (zamówienie uzupełniające do 50% wartości zamówienia podstawowego). 3.
Pozostałe warunki dotyczące wykonania zamówienia zostały określone w
Projekcie umowy stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ. 4. Kod i nazwa zamówienia
według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45 23 31 42-6 Roboty w zakresie
naprawy dróg 45 52 00 00-8 Wynajem koparek wraz z obsługą operatorską 14 21
22 00-2 Kruszywo 60181000-0 Wynajem samochodów ciężarowych wraz z kierowcą
77112000-8 Wynajem kosiarek lub sprzętu rolniczego wraz z operatorem 5.
Zalecenia dodatkowe a) Każdy z wykonawców ubiegających się o wykonanie
zamówienia może przeprowadzić wizję lokalną celem dokładnego zapoznania się z
przedmiotem zamówienia i ujęcia w ofercie ewentualnych prac koniecznych do
prawidłowego wykonania całego przedmiotu zamówienia. Każdy z wykonawców
winien zgłosić zamawiającemu chęć dokonania wizji lokalnej terenu realizacji
roboty. b) Podczas prowadzenia robót muszą być bezwzględnie przestrzegane przepisy
BHP, c) Wszystkie roboty wchodzące w zakres zadania, które były do
przewidzenia na etapie przygotowania oferty, a nie zostały zgłoszone
Zamawiającemu nie będą wchodziły w zakres robót dodatkowych i będą musiały
być wykonane na koszt Wykonawcy..
II.1.5)
V
|
przewiduje
się udzielenie zamówień uzupełniających:
|
- Określenie
przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- W
przypadku uzyskania dodatkowych środków finansowych na ten cel
Zamawiający może aneksem do umowy zwiększyć tę kwotę - nie więcej jednak
niż o 50 % (zamówienie uzupełniające do 50% wartości zamówienia
podstawowego).
II.1.6)
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.42-6, 45.52.00.00-8,
14.21.22.00-2, 60.18.10.00-0, 77.11.20.00-8.
II.1.7)
Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8)
Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2)
CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie:
31.12.2016.
SEKCJA
III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
- Informacja
na temat wadium: 1. W niniejszym postępowaniu zamawiający
żąda wniesienia wadium w wysokości 2 000,00 zł. 2. Wadium może być
wniesione w następujących formach: a. pieniądzu wpłaconym przelewem z
rachunku bankowego wykonawcy na rachunek bankowy zamawiającego Nr 57
1020 1332 0000 1502 0946 0595 Uwaga: na poleceniu przelewu należy
zamieścić adnotację: Wadium - przetarg nieograniczony na Wykonanie robót
sprzętowo - transportowych w ramach bieżącego utrzymania dróg na terenie
miasta i gminy Choroszcz. b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach
spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie
kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c. c. gwarancjach bankowych, d.
gwarancjach ubezpieczeniowych, e. poręczeniach udzielanych przez podmioty,
o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r.
o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2000
r. Nr 109 poz. 1158 z późn. zm.). 3. Wadium wniesione w innej formie niż
pieniądzu należy załączyć w oryginale do oferty. Wadium w takiej
sytuacji powinno być bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne na pierwsze
żądanie. 4. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert,
przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego
zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank
prowadzący rachunek zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew
przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca, który nie wniesie
wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony a jego oferta odrzucona.
Terminowe wniesienie wadium (w każdej z dopuszczonych form jego
wniesienia) zamawiający sprawdzi w ramach własnych czynności
proceduralnych. 5. Zamawiający zwróci wadium wszystkim Wykonawcom
niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu
postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana,
jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem, że Zamawiający zatrzymuje
wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o
którym mowa w art. 26 ust. 3 pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń,
o których mowa w art. 25 ust. 1 pzp, lub pełnomocnictw, chyba że
udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 6.
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie
zamówienia publicznego. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na
wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania
ofert. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę,
któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 pzp, jeżeli w wyniku
rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez
Zamawiającego. 9. Okoliczności zatrzymania wadium umowy określa pzp.
Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale mają
odpowiednie zastosowanie do czynności przedłużania ważności wadium oraz
wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w pzp..
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA
TYCH WARUNKÓW
- III.3.1)
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- Zamawiający
nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
- III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- Zamawiający
uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże (składając
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju
i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów
dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały
wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone) wykonanie
przynajmniej 2 (dwóch) robót w ramach bieżącego utrzymania dróg, w
których zakres wchodziło uzupełnianie ubytków w nawierzchni dróg
nieulepszonych mieszanką kruszywa naturalnego, o wartości min. 80 000
zł brutto każda z tych robót,
- III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- Zamawiający
uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże (składając
Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych
wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz
z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami), że dysponuje:
- koparko - spycharką w ilości min. 1 szt. - koparką w ilości min. 1
szt. - kosiarką do koszenia poboczy dróg w ilości min. 1 szt. -
samochodem samowyładowczym o ładowności 12 - 20 ton w ilości min. 2
szt. - ciągnikiem z przyczepą w ilości min. 1 szt. - walcem do
zagęszczania gruntu w ilości min. 1 szt. - ładowarką w ilości min. 1
szt. - broną talerzową w ilości min. 1 szt.
- III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- Zamawiający
uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże (składając
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami), że dysponuje lub będzie dysponował
następującymi osobami odpowiedzialnymi za kierowanie robotami, które
będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: - co najmniej jednego
operatora koparko - spycharki - co najmniej jednego operatora samochodu
samowyładowczego o ładowności 12 - 20 -Oświadczenie, że w/w osoby,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane
uprawnienia
- III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny
spełniania tego warunku
- Zamawiający
nie precyzuje opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY
W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ
NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- III.4.1)
W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa
w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych
wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z
załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających,
czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy
zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo
ukończone;
- wykaz narzędzi, wyposażenia
zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót
budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie
do dysponowania tymi zasobami;
- wykaz osób, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych
za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a
także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które
będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane
uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień;
- III.4.2)
W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24
ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do
wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego
rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w
celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1
pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie
właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca
nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie
właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- III.4.3)
Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani
nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem
podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że
uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu
ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- III.4.4)
Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do
tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007
r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie
należy do grupy kapitałowej;
III.6)
INNE DOKUMENTY
Inne
dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym,
osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych
podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż
będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w
szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów
do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich
przy wykonaniu zamówienia. 2. Zobowiązanie, o którym mowa w ust. 2 (bądź
inne, odpowiednie oświadczenie w tym zakresie) winno wyrażać w sposób wyraźny
i jednoznaczny wolę udzielenia wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie
odpowiedniego zasobu - wskazywać jego rodzaj, czas udzielenia. 3. Wykonawcy
mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w
sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał
lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy
dołączyć do oferty. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z
pełnomocnikiem. Dopuszcza się złożenia oświadczenia o spełnieniu warunków, o
których mowa w art. 22 ust. 1 przez pełnomocnika. 4. Zgodnie z art. 23 ust. 4
ustawy PZP, w przypadku wybrania oferty wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie, przed zawarciem umowy o zamówienie zamawiający będzie wymagał
złożenia umowy określającej współpracę tych wykonawców na etapie wykonywania
zamówienia. 5. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub
notarialnie poświadczonej kopii dokumentu, gdy złożona przez wykonawcę kopia
dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. 6.
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język
polski poświadczonym przez wykonawcę.
SEKCJA
IV: PROCEDURA
IV.1)
TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1)
Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2)
KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1)
Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem
zamówienia:
- 1. Cena -
98
- 2. termin
płatności faktury - 2
IV.2.2)
|
przeprowadzona
będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie
prowadzona:
|
IV.4)
INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres
strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: http://um-choroszcz.pbip.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Gmina Choroszcz ul. Dominikańska 2 16-070 Choroszcz Tel. 85 713 22 00 fax: 85
719 18 39 e- mail: urzad@choroszcz.pl.
IV.4.4)
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.12.2015
godzina 12:30, miejsce: Gmina Choroszcz ul. Dominikańska 2 16-070 Choroszcz -
sekretariat.
IV.4.5)
Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu
składania ofert).
IV.4.16)
Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze
środków Unii Europejskiej: .
IV.4.17)
Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały
być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
|