Zadania i kompetencje Burmistrza
Zadania i kompetencje Burmistrza Choroszczy
1) opracowywanie i przedstawianie Radzie wszystkich spraw, o których stanowi Rada oraz przygotowywanie projektów uchwał w tych sprawach,
przedkładanie wniosków o zwołanie sesji Rady,
wykonywanie uchwał Rady,
wykonywanie budżetu, informowanie mieszkańców Gminy o założeniach projektu budżetu i wykorzystania środków budżetowych, kierunkach polityki społeczno-gospodarczej,
gospodarowanie mieniem komunalnym,
zaciąganie zobowiązań w celu wykonania uchwał Rady i swych ustawowych kompetencji, do wysokości kwoty ustalonej przez Radę,
rozstrzyganie o wystąpieniu na drogę sądową w sprawach związanych z gospodarowaniem mieniem komunalnym,
powoływanie komisji przetargowej, dokonującej wyboru oferty w postępowaniu o zamówienia publiczne,
zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
udzielanie pełnomocnictw do zarządzania gminnymi jednostkami organizacyjnymi, a nadto udzielanie zgody na dokonywanie przez kierowników tych jednostek czynności przekraczających zakres pełnomocnictwa,
określanie zakresu spraw, które Burmistrz może powierzyć Zastępcy Burmistrza i Sekretarzowi, do wykonania w jego imieniu,
wykonywanie zadań z zakresu administracji samorządowej i rządowej, wynikających z ustaw i porozumień zawartych przez Gminę, o ile z przepisów szczególnych nie wynika uprawnienie dla innego organu Gminy,
nadanie Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Miejskiemu,
powoływanie oraz odwoływanie swojego zastępcy,
kierowanie bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz,
zarządzanie ewakuacji z obszarów bezpośrednio zagrożonych jeżeli w innym sposób nie można usunąć bezpośredniego niebezpieczeństwa dla życia ludzi lub dla mienia,
wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
upoważnianie pracowników Urzędu do wydawania decyzji administracyjnych w jego imieniu,
wydawanie - w przypadkach nie cierpiących zwłoki - przepisów porządkowych , w formie zarządzenia,
składanie oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem,
wyrażanie zgody radzie gminy na wprowadzanie w projekcie budżetu zmian powodujących zwiększenie wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach lub zwiększenie planowanych dochodów bez jednoczesnego ustanowienia źródeł tych dochodów,
ponoszenie odpowiedzialności za prawidłową gospodarkę finansową gminy,
emitowanie papierów wartościowych , w ramach upoważnień udzielonych przez radę gminy,
dokonywanie wydatków budżetowych,
zgłaszanie propozycji zmian w budżecie gminy,
dysponowanie rezerwami budżetu gminy,
blokowanie środków budżetowych, w przypadkach określonych ustawą,
oraz innych spraw wynikających z innych ustawowych zadań i kompetencji.
1
1
Metryka strony