Zarządzenie Nr 2/2016 z 26.02.2016 r.
ZARZĄDZENIE NR 2/2016
Dyrektora Szkoły Podstawowej w Złotorii
z dnia 26.02.2016 roku
w sprawie wprowadzenia regulaminu przyjmowania i rozpatrywania
skarg i wniosków
Działając na podstawie:
- Ustawa z dn. 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2000r., nr 98, poz. 1071).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dn. 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002r., nr 5, poz. 46).
§.1
Ustalam regulamin przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, który stanowi załącznik nr 1
§.2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem powzięcia
Dyrektor Szkoły
Podstawowej w Złotorii
DorotaStępień
Zał.1 do zarządzenia nr2/2016
Procedura przyjmowania i rozpatrywania skarg i
wniosków
w Szkole Podstawowej w Złotorii
Podstawa prawna
1. Ustawa z dn. 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2000r., nr 98, poz. 1071).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dn. 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002r., nr 5, poz. 46).
Rozdział I
Przyjmowanie i rejestrowanie skarg i wniosków
- W szkole wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez:
- dyrektora,
- pracownik szkoły wyznaczony przez dyrektora.
- Dyrektor szkoły lub wyznaczony pracownik przyjmują skargi i wnioski:
- Dyrektor - w poniedziałki od godz. 9.00 do 10.00 i każdego dnia podczas obecności;
- Wyznaczona osoba – w czwartki od godz. 15.00 do 17.00.
- Na tablicy ogłoszeń dla rodziców i na szkolnej stronie internetowej umieszczona jest informacja dotycząca terminu i czasu przyjmowania skarg i wniosków.
- Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
- Pracownik szkoły, który otrzymał skargę dotyczącą jego działalności, obowiązany jest przekazać ją niezwłocznie dyrektorowi.
- Wzór protokołu, o którym mowa w pkt. 2 stanowi załącznik nr 1 do niniejszej procedury.
- Dyrektor prowadzi rejestr skarg i wniosków.
- Skargi i wnioski przekazane przez redakcje prasowe, radiowe i telewizyjne oraz organizacje społeczne podlegają rozpatrzeniu i załatwieniu w takim samym trybie, jak skargi i wnioski osób fizycznych i prawnych.
- Do rejestru wpisuje się także skargi i wnioski, które nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego - anonimy.
- Rejestr skarg uwzględnia następujące rubryki:
- liczba porządkowa,
- data wpływu skargi/wniosku,
- data rejestrowania skargi/wniosku,
- adres osoby lub instytucji wnoszącej skargę/wniosek,
- informacja na temat, czego dotyczy skarga/wniosek,
- termin załatwienia skargi/wniosku,
- krótka informacja dotycząca sposobu załatwienia sprawy.
- Do rejestru nie wpisuje się pism skierowanych do wiadomości szkoły.
Rozdział II
Kwalifikowanie skarg i wniosków
- Kwalifikowania spraw jako skargi lub wnioski dokonuje dyrektor.
- Każda sprawa zakwalifikowana przez dyrektora jako skarga lub wniosek wpisywana jest rejestru skarg i wniosków.
- Jeśli z treści skargi lub wniosku nie można ustalić ich przedmiotu, dyrektor wzywa wnoszącego o wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nie usunięcie braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznani.
- Skargi/wnioski, które nie należą do kompetencji szkoły, należy zarejestrować, a następnie pismem przewodnim przesłać zgodnie z właściwością, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego albo zwrócić mu sprawę wskazując właściwy organ, kopię pisma zostawić w dokumentacji szkoły.
- Skargi/wnioski, które dotyczą kilku spraw podlegających rozpatrzeniu przez różne organy, należy zarejestrować, następnie pismem przewodnim przesłać odpisy właściwym organom, zawiadamiając o tym równocześnie wnoszącego, a kopie zostawić w dokumentacji szkoły.
- Skargi/wnioski anonimowe po dokonaniu rejestracji pozostają bez rozpoznania.
- Dyrektor może informacje zawarte w anonimowej skardze/wniosku wykorzystać w ramach pełnionego nadzoru pedagogicznego.
Rozdział III
Rozpatrywanie skarg i wniosków
- Skargi/wnioski rozpatruje dyrektor szkoły lub osoba przez niego upoważniona.
- Imienny wykaz osób upoważnionych do rozpatrywania skarg/wniosków zawiera załącznik nr 2 do niniejszej procedury.
- Z wyjaśnienia skargi/wniosku sporządza się następującą dokumentację:
- oryginał skargi/wniosku,
- notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego,
- materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/wniosku,
- odpowiedź do wnoszącego, w której został powiadomiony o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem,
- inne pisma, jeśli sprawa tego wymaga.
- Odpowiedź do wnoszącego winna zawierać:
- oznaczenie organu, od którego pochodzi,
- wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/wniosków zawartych w skardze/wniosku,
- faktyczne i prawne uzasadnienie, jeżeli skarga/wniosek została załatwiona odmownie,
- imię i nazwisko osoby rozpatrującej skargę.
- Pełna dokumentacja po zakończeniu sprawy przechowywana jest w sekretariacie szkoły.
- Skarga dotycząca określonej osoby nie może być przekazana do rozpatrzenia tej osobie ani osobie, wobec której pozostaje ona w stosunku nadrzędności służbowej.
Rozdział IV
Terminy rozpatrywania skarg i wniosków
- Skargę/wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki.
- Skargę/wniosek rozpatruje się:
- do czternastu dni, gdy skargę wnosi poseł na Sejm, senator lub radny,
- do miesiąca, gdy wszczyna się postępowanie wyjaśniające,
- do dwóch miesięcy, gdy skarga/wniosek jest szczególnie skomplikowana,
- Do siedmiu dni należy:
- przesłać skargę/wniosek do właściwego organu z powiadomieniem wnoszącego lub zwrócić ją wnoszącemu ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli skarga/wniosek została skierowana do niewłaściwego organu,
- przesłać skargę/wniosek do wnoszącego z odpowiednim wyjaśnieniem, jeżeli trudno jest ustalić właściwy organ lub gdy właściwy jest organ wymiaru sprawiedliwości,
- przesłać odpisy skargi/wniosku do właściwych organów z powiadomieniem wnoszącego, jeżeli sprawy w nich poruszane dotyczą różnych organów,
- przesłać informację do wnoszącego o przesunięciu terminu załatwienia skargi/wniosku z podaniem powodów tego przesunięcia,
- zwrócić się z prośbą do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji dotyczących skargi/wniosku,
- udzielić odpowiedzi w przypadku ponowienia skargi/wniosku, w której brak jest wskazania nowych okoliczności sprawy.
ZARZĄDZENIE NR 2/2016
Dyrektora Szkoły Podstawowej w Złotorii
z dnia 26.02.2016 roku
w sprawie wprowadzenia regulaminu przyjmowania i rozpatrywania
skarg i wniosków
Działając na podstawie:
- Ustawa z dn. 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2000r., nr 98, poz. 1071).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dn. 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002r., nr 5, poz. 46).
§.1
Ustalam regulamin przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, który stanowi załącznik nr 1
§.2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem powzięcia
Dyrektor Szkoły
Podstawowej w Złotorii
DorotaStępień
Załącznik 1
PROTOKÓŁ PRZYJĘCIA SKARGI USTNEJ
w Szkole Podstawowej w Złotorii
w dniu ..................................
(zachować anonimowość – tak - nie)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
(Nazwisko i Imię oraz stanowisko pracownika przyjmującego skargę)
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
(Nazwisko i Imię oraz adres osoby wnoszącej skargę)
Wyszczególnienie zarzutów, podanie argumentów, przytoczenie faktów,
wskazanie źródeł mogących potwierdzić zarzuty:
Zarzut |
Argumenty, fakty, data |
Źródła informacji (świadek, dokument)
|
|
|
|
Wykaz dokumentów (kopii) załączonych do skargi
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................................................................................................................
........................................ ......................................
(Podpis osoby wnoszącej skargę) (Podpis pracownika przyjmującego skargę)
Załącznik 2
NOTATKA SŁUŻBOWA
z postępowania wyjaśniającego przeprowadzonego
przez ..............................................................................................................
( imię i nazwisko, stanowisko służbowe)
w sprawie skargi nr ....................................................................................
złożonej przez ............................................................................................
( imię i nazwisko osoby wnoszącej skargę)
a dotyczącej: (wskazać zarzuty)
1. ..............................................................................................................
2. .............................................................................................................
W trakcie postępowania wyjaśniającego podjęto następujące czynności:
1. ..............................................................................................................
2. ……........................................................................................................
3. …..........................................................................................................
Na podstawie przeprowadzonych czynności ustalono:
(podać stan faktyczny i odniesienie do stanu prawnego z podstawą prawną)
.................................................................................................................
.................................................................................................................
.................................................................................................................
.................................................................................................................
.................................................................................................................
W czasie badania sprawy poczyniono następujące spostrzeżenia:
................................................................................................................
.................................................................................................................
.................................................................................................................
.................................................................................................................
..................................................................................................................
……….........................................................................................................
Wobec powyższego należy:
..................................................................................................................
..................................................................................................................
………………………………..
(podpis , stanowisko służbowe)
Metryka strony