Zarządzenie Nr 43/03
Zarządzenie Nr 43/03
Burmistrza Choroszczy
z dnia 15 grudnia 2003 r.
w sprawie: projektu budżetu miasta i gminy na 2004 r.
Na podstawie art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003 r. Nr 80 poz. 717) oraz uchwały Nr XXII/182/93 Rady Miejskiej w Choroszczy z dnia 30 listopada 1993 r. w sprawie procedury opracowywania
i uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju, szczegółowości i materiałów towarzyszących projektowi budżetu - zarządzam co następuje:
§ 1
Ustalić:
Projekt budżetu gminy na 2004 r. w formie projektu uchwały budżetowej Rady Miejskiej wraz z załącznikami stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
Objaśnienia do projektu budżetu - zgodnie z załącznikiem Nr 2.
Informację o stanie mienia komunalnego gminy - zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 2
Niniejsze
Zarządzenie przedkłada się Radzie Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku w terminie i na zasadach określonych obowiązującymi przepisami.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz
inż. Jerzy Ułanowicz
projekt
Nr 1
do Zarządzenia Nr 43/03
Burmistrza Choroszczy
z dnia 15 grudnia 2003 r.
UCHWAŁA NR
RADY MIEJSKIEJ W CHOROSZCZY
w sprawie budżetu gminy na 2004 rok.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. c) d) e) i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806; z 2003 r. Nr 80 poz. 717,
Nr 162 poz. 1568) oraz art. 48 ust. 1, art. 52, 116, art. 122, art. 124, art. 128 ust. 2 i art. 134 ust. 3 i 4 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148, Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz. 594, Nr 96 poz. 874, Nr 166 poz. 1611, Nr 189
poz. 1851) - uchwala się co następuje:
§ 1. Ustala się:
dochody budżetu gminy w wysokości 14 016 072 zł
- zgodnie z załącznikiem nr 1
wydatki budżetu gminy w wysokości 13 450 681 zł
- zgodnie z załącznikiem Nr 2
dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych
- zgodnie z załącznikiem nr 3
nadwyżkę budżetu w kwocie 565 391 zł przeznacza się na:
spłatę kredytu długoterminowego - 499 991 zł
spłatę pożyczki długoterminowej - 65 400 zł
§ 2. Ustala się plan przychodów i rozchodów budżetu gminy - zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 3. Ustala się:
rezerwę ogólną w kwocie - 50 000 zł
§ 4. 1. Ustala się wykaz zadań inwestycyjnych na 2004 r. oraz środków na ich realizację
- zgodnie z załącznikiem Nr 5
Upoważnia się Burmistrza do samodzielnego zaciągania zobowiązań w zakresie inwestycji i remontów ujętych w załączniku Nr 5 do kwoty granicznej nie przekraczającej jednorazowo 1 500 000 zł
§ 5. Ustala się:
Plan przychodów zakładu budżetowego gminy w kwocie 749 135 zł, w tym dotacje
z budżetu w kwocie 561 800 zł, wydatków zakładu budżetowego w kwocie 745 135 zł,
w tym: wpłata do budżetu oraz zakres i kwoty dotacji
- zgodnie z załącznikiem Nr 6.
Plan przychodów środków specjalnych gminy w kwocie 160 190 zł oraz wydatków
w kwocie 174 000 zł
- zgodnie z załącznikiem Nr 7.
Dotacje dla gminnych instytucji kultury w łącznej kwocie 318 400 zł
- zgodnie z załącznikiem Nr 8.
Dotacje dla innych podmiotów nie zaliczonych do sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem Nr 9.
§ 6. Ustala się plan przychodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 35 100 zł oraz wydatki Funduszu w kwocie 50 000 zł.
Plan finansowy Funduszu stanowi załącznik Nr 10.
§ 7. Dochody w kwocie 85 000 zł pochodzące z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznacza się w planie wydatków na realizację zadań określonych
w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
§ 8. Przyjmuje się prognozę kwoty długu budżetu gminy stanowiącą załącznik Nr 11.
§9. Upoważnia się Burmistrza do dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przenoszeniu wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu.
§10. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez Burmistrza w roku budżetowym w kwocie 500 000 zł.
§ 11. Upoważnia się Burmistrza do:
Lokowania wolnych środków budżetowych w innych bankach aniżeli prowadzący obsługę rachunku gminy.
Zaciągania długu (zobowiązań) oraz do spłat zobowiązań w granicach kwot określonych w załączniku Nr 2 (plan wydatków budżetu) załącznikiem Nr 4 (plan przychodów
i rozchodów).Samodzielnego zaciągania zobowiązań do kwoty 300 000 zł.
§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§13. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2004 r.
i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Choroszczy
Nr 1
do Uchwały Nr .....
Rady Miejskiej w Choroszczy
z dnia .................
DOCHODY
grunty - plan: 22 750
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Choroszczy
Nr 2
do Uchwały Nr ......
Rady Miejskiej w Choroszczy
z dnia ...........................
WYDATKI
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Choroszczy
Nr 3
do Uchwały Nr ........
Rady Miejskiej w Choroszczy
z dnia ...........................
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych na 2004 r.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Choroszczy
Nr 4
do Uchwały Nr ......
Rady Miejskiej w Choroszczy
z dnia ..........................
Plan przychodów i rozchodów na 2004 r.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Choroszczy
Nr 5
do Uchwały Nr ........
Rady Miejskiej w Choroszczy
z dnia ...........................
WYKAZ ZADAŃ INWESTYCYJNYCH I ŚRODKÓW NA REALIZACJĘ W 2004 ROKU.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Choroszczy
do Uchwały Nr .......
Rady Miejskiej w Choroszczy
z dnia .............................
Przychody i wydatki zakładów budżetowych na 2004 r.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Choroszczy
Nr 7
do Uchwały Nr .....
Rady Miejskiej w Choroszczy
z dnia ............................
Przychody i wydatki środków specjalnych na 2004 r.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Choroszczy
Nr 8
do Uchwały Nr ........
Rady Miejskiej w Choroszczy
z dnia .........................
Wykaz dotacji dla instytucji kultury na 2004 r.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Choroszczy
Nr 9
do Uchwały Nr ....
Rady Miejskiej w Choroszczy
z dnia ...............................
Kwoty dotacji dla innych podmiotów nie zaliczanych
do sektora finansów publicznych
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Choroszczy
Nr 10
do Uchwały Nr .......
Rady Miejskiej w Choroszczy
z dnia ................................
Zestawienie przychodów i wydatków
Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2004 r.
opłaty za gospodarcze korzystanie ze środowiska 35 000 zł
kapitalizacja odsetek 100 zł
edukacja ekologiczna, uporządkowanie i utrzymanie terenów zieleni, zadrzewień
i zakrzewień, utrzymanie czystości oraz likwidacja dzikich wysypisk, selektywna zbiórka odpadów (nagrody) - 20 000 złopracowanie oceny oddziaływania kanalizacji sanitarnej na ochronę środowiska -
30 000 złPrzewodniczący
Rady Miejskiej w Choroszczy
Nr 11
do Uchwały Nr ....
Rady Miejskiej w Choroszczy
z dnia .............................
Prognoza kwoty długu
na dzień 31 grudnia 2004 r.
dostawy towarów i usług
składek na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Choroszczy
Nr 2
do Zarządzenia Nr 43/03
Burmistrza Choroszczy
z dnia 15 grudnia 2003 r.
objaśnienia do projektu budżetu na 2004 r.
Podstawą opracowania projektu budżetu gminy na 2004 r. są założenia do projektu budżetu. Założenia te stanowią kontynuację działań organów gminy mającą na celu dalszy rozwój społeczno-gospodarczy gminy. Na tle istniejących i przewidywanych uwarunkowań za najważniejsze do realizacji w 2004 r. uznaje się między innymi:
Śliwno II etap
część wsi Krupniki,
część osiedla Wichrowe Wzgórza,
wnioski grupy mieszkańców w zależności od możliwości inwestycyjnych ZECWiK.
ul. Wodociągowa i Niewodnicka w Klepaczach,
część ul. 3-go Maja w Choroszczy,
przygotowanie dokumentacji pod przyszłą rozbudowę.
na administrację publiczną - 91 000 zł,
składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej - 40 000 zł,
na zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne - 609 000 zł,
na zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze - 87 000 zł,
na ośrodki pomocy społecznej - 103 000 zł.
wyrównawczej- 2 946 026 zł
równoważącej - -
oświatowej - 3 890 852 zł - w stosunku do 2003 r. jest wyższa o 185 429 zł tj. 5 %.
dochody z dzierżawy gruntów rolnych planowane są na tej samej wysokości jak
w roku ubiegłym,nie planuje się wpływów z usług, ponieważ od 2004 r. urząd nie będzie wydawał świadectw miejsca pochodzenia zwierząt,
różne dochody- wpłaty ludności na budowę sieci wodociągowej na terenach wiejskich. Zakłada się, że w przyszłym roku będą realizowane przez ZECiW
i dochody zostaną ustalone po zatwierdzeniu planu inwestycji w/w jednostki.wpływy za użytkowanie wieczyste - uważa się, że w przyszłym roku w/w opłaty bieżące i zaległe będą zrealizowane w 100 %,
wpływy z różnych opłat:
renty planistyczne przyjęto na poziomie wykonania w roku bieżącym,
opłatę adiacencką - przyjęto niższe dochody od wykonania w 2003 r. z uwagi na mniejszą ilość podziałów kwalifikujących się do naliczenia w/w opłaty.
dochody z najmu i dzierżawy - ogółem zakłada się uzyskać wyższe o 12,4 %
z uwagi na zwiększenie stawek czynszowych za lokale użytkowe o stopień inflacji
w przypadku zmiany użytkowania oraz ściągnięcia w trybie egzekucyjnym zaległych należności,w przyszłym roku nie planuje się uzyskać dochodów z tytułu przekształcenia prawa wieczystego użytkowania w prawo własności z uwagi na brak wniosków
w powyższej sprawie,wpływy z usług - jest to odpłatność za eksploatację wynajętych lokali użytkowych
i są niższe ze względu na mniejszą ilość wynajętych pomieszczeń,uważa się, że wpływy ze sprzedaży składników majątkowych będą niższe ze względu na mniejszą ilość nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży.
czynsz za wynajęte pomieszczenia szkolne - 6 150 zł,
czynsz za ustawienie masztu “CENTERTEL” na budynku szkoły - 18 500 zł,
odsetki od środków pieniężnych na rachunkach bankowych - 110 zł,
różne rozliczenia - 1 500 zł,
czynsz dzierżawy za wynajem autokaru szkolnego - 1 500 zł.
wpływy z różnych dochodów - są to wpłaty mieszkańców partycypujących
w kosztach budowy kanalizacji sanitarnej.wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne nie występują bo sołtysi nie będą już wydawać świadectw miejsca pochodzenia zwierząt,
w 2004 r. wodociąg w Śliwnie II etap zostanie wykonany nieodpłatnie przez Zakład Energetyki Cieplnej, Wodociągów i Kanalizacji w Choroszczy,
wodociąg Krupniki w miarę możliwości finansowych ZECWiD.
na budowę drogi Izbiszcze-Kruszewo - 300 000 zł. Planowana kwota jest niewystarczająca. Złożono wniosek do programu “SAPARD” o dofinansowanie powyższej inwestycji w wysokości 400 000 zł i czynione są starania celem pozyskania dodatkowych środków z innych żródeł,
budowę nawierzchni w ul. Ks. Pieśiuka - 85 000 zł.
zakłada się, że wydatki bieżące na utrzymanie budynków komunalnych wzrosną
o 10 % ze względu na znaczną podwyżkę cen oleju opałowego i innych usług eksploatacyjnych.wydatki inwestycyjne zostaną wydane na opracowanie dokumentacji na modernizację ciepłowni w Choroszczy.
wykonanie operatów szacunkowych niezbędnych do naliczania rent planistycznych - 24 000 zł,
opracowanie studium zagospodarowania przestrzennego gminy - 79 000 zł,
wprowadzenie zmian w planie zagospodarowania przestrzennego w Kol. Porosły -
8 000 zł.ze środków budżetu państwa - 839 000 zł,
z budżetu gminy - 326 400 zł.
świadczenia społeczne (zasiłki) - 50 000 zł (na poziomie wykonania w 2003 r.),
wypłatę dodatków mieszkaniowych 164 000 zł - są wyższe o 70,8 %, ponieważ od 2004 r. wydatki te nie będą dofinansowywane z budżetu państwa,
utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej - 67 400 zł,
dożywianie dzieci w szkołach - 30 000 zł - od 2004 r. wydatki te będą finansowane tylko z budżetu gminy.
na utrzymanie świetlic szkolnych zaplanowano środki przede wszystkim na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń,
zaplanowano także wydatki na pomoc materialną dla uczniów w formie stypendiów - w wysokości 5 000 zł.
budowę kanalizacji sanitarnej w ul. Wodociągowej i Niewodnickiej w Klepaczach - 671 500 zł. Na to zadanie planuje się otrzymać dotację z programu “SAPARD”
w wysokości 700 000 złbudowę kanalizacji sanitarnej w ul. 3-go Maja - 25 000 zł
opracowanie dokumentacji na kanalizację sanitarną w Klepaczach, Krupnikach, Porosłach i Kol. Porosły w ramach wspólnej inwestycji z miastem Białystok -
100 000 zł.Burmistrz
inż. Jerzy Ułanowicz
w zł.
Dział |
Rozdział |
Treść |
Przewidywane wykonanie na 2003 r. |
Plan na 2004 r. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
010 |
|
Rolnictwo i łowiectwo |
65 561 |
280 |
|
|
|
|
|
|
01095 |
Pozostała działalność |
65 561 |
280 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 0750 dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych |
280 |
280 |
|
|
§ 0830 wpływy z usług |
3 000 |
- |
|
|
§ 0970 wpływy z różnych dochodów |
62 215 |
- |
|
|
§ 0920 pozostałe odsetki |
66 |
- |
|
|
|
|
|
020 |
|
Leśnictwo |
1 423 |
1 500 |
|
|
|
|
|
|
02095 |
Pozostała działalność |
1 423 |
1 500 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 0690 wpływy z różnych opłat |
1 423 |
1 500 |
|
|
|
|
|
100 |
|
Górnictwo i kopalnictwo |
19 400 |
20 000 |
|
|
|
|
|
|
10095 |
Pozostała działalność |
19 400 |
20 000 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 0460 wpływy z opłaty eksploatacyjnej |
19 400 |
20 000 |
|
|
|
|
|
700 |
|
Gospodarka mieszkaniowa |
1 281 256 |
595 150 |
|
|
|
|
|
|
70005 |
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
1 281 256 |
595 150 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 0470 wpływy za użytkowanie wieczyste |
16 500 |
20 000 |
|
|
§ 0690 wpływy z różnych opłat |
185 900 |
160 000 |
|
|
w tym: |
|
|
|
|
- opłaty adiacenckie - plan: 60 000 zł |
|
|
|
|
- renty planistyczne - plan: 100 000 zł |
|
|
|
|
§ 0750 dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych |
129 720 |
145 850 |
|
|
w tym: |
|
|
|
|
- lokale użytkowe i garaże -plan: 28 700 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- ośrodki zdrowia -plan: 18 200 - lokale mieszkalne - plan: 53 700 |
|
|
|
|
- urządzenia wodno-kanalizacyjne - plan: 22 500 |
|
|
|
|
§ 0760 wpływy z tytułu przekształcenia prawa wieczystego użytkowania w prawo własności |
5 686 |
- |
|
|
§ 0830 wpływy z usług |
25 000 |
19 300 |
|
|
§ 0840 wpływy ze sprzedaży składników majątkowych |
916 000 |
250 000 |
|
|
§ 0920 pozostałe odsetki |
2 400 |
- |
|
|
§ 0970 wpływy z różnych dochodów |
50 |
- |
|
|
|
|
|
750 |
|
Administracja publiczna |
100 603 |
101 300 |
|
|
|
|
|
|
75023 |
Urzędy gmin |
16 300 |
16 300 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 0450 wpływy z opłat adm. za czynności urzędowe |
9 300 |
10 000 |
|
|
§ 0690 wpływy z różnych opłat |
2 600 |
2 700 |
|
|
§ 0830 wpływy z usług |
500 |
500 |
|
|
§ 0970 wpływy z różnych dochodów |
3 900 |
3 100 |
|
|
|
|
|
|
75095 |
Pozostała działalność |
84 303 |
85 000 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 0480 wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu |
84 303 |
85 000 |
|
|
|
|
|
756 |
|
Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
4 405 486 |
5 429 149 |
|
|
|
|
|
|
75601 |
Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych |
52 646 |
52 300 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 0350 podatek od działalności gospod. osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej |
50 800 |
52 300 |
|
|
§ 0910 odsetki od nieterminowych wpłat podatków i opłat |
1 846 |
- |
|
75615 |
Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatku od spadków i darowizn oraz podatków i opłat lokalnych |
2 500 940 |
2 608 390 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 0310 podatek od nieruchomości |
1 820 100 |
1 921 200 |
|
|
§ 0320 podatek rolny |
367 800 |
368 000 |
|
|
§ 0330 podatek leśny |
33 980 |
34 000 |
|
|
§ 0340 podatek od środków transportowych |
53 300 |
53 330 |
|
|
§ 0360 podatek od spadków i darowizn |
20 900 |
21 500 |
|
|
§ 0370 podatek od posiadania psów |
1 760 |
1 760 |
|
|
§ 0430 wpływy z opłaty targowej |
100 |
100 |
|
|
§ 0500 podatek od czynności cywilno-prawnych |
185 000 |
190 500 |
|
|
§ 0910 odsetki od nieterminowych wpłat podatków i opłat |
18 000 |
18 000 |
|
|
|
|
|
|
75618 |
Wpływy innych opłat stanowiących dochody jedn. sam. teryt. na podst. ustawy |
56 900 |
58 600 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 0410 wpływy z opłaty skarbowej |
56 900 |
58 600 |
|
|
|
|
|
|
75621 |
Udziały gmin w pod. stanowiących dochód budżetu państwa |
1 795 000 |
2 709 859 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 0010 podatek dochodowy od osób fizycznych |
1 750 000 |
2 663 559 |
|
|
§ 0020 podatek dochodowy od osób prawnych |
45 000 |
46 300 |
|
|
|
|
|
758 |
|
Różne rozliczenia |
6 003 917 |
6 837 478 |
|
|
|
|
|
|
75801 |
Część oświatowa subwencji ogólnej dla jedn. sam. terytor. |
3 705 423 |
3 890 852 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 2920 subwencja ogólna z budżetu państwa |
3 705 423 |
3 890 852 |
|
|
|
|
|
|
75805 |
Część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin |
589 809 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
§ 2920 subwencja ogólna z budżetu państwa |
589 809 |
- |
|
|
|
|
|
|
75807 |
Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin |
1 710 160 |
2 946 026 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 2920 subwencja ogólna z budżetu państwa |
1 710 160 |
2 946 026 |
|
|
|
|
|
|
75814 |
Różne rozliczenia finansowe |
- 1 475 |
600 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 0350 podatek od działalności gosp. osób fiz. opłacany w formie karty podatkowej |
- 391 |
- |
|
|
§ 0360 podatek od spadków i darowizn |
- 333 |
- |
|
|
§ 0410 wpływy z opłaty skarbowej |
- 1 212 |
- |
|
|
§ 0500 podatek od czynności cywilno-prawnych |
- 25 |
- |
|
|
§ 0910 odsetki od nieterminowych wpłat podatków i opłat |
- 114 |
- |
|
|
§ 0920 pozostałe odsetki |
600 |
600 |
|
|
|
|
|
801 |
|
Oświata i wychowanie |
26 950 |
27 760 |
|
|
|
|
|
|
80101 |
Szkoły podstawowe |
25 950 |
26 260 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 0750 dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych |
24 500 |
24 650 |
|
|
§ 0920 pozostałe odsetki |
150 |
110 |
|
|
§ 0970 wpływy z różnych dochodów |
1 300 |
1 500 |
|
|
|
|
|
|
80113 |
Dowożenie dzieci do szkół |
1 000 |
1 500 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 0750 dochody z najmu i dzierżawy |
1 000 |
1 500 |
|
|
|
|
|
852 |
|
Pomoc społeczna |
420 |
- |
|
|
|
|
|
|
85215 |
Dodatki mieszkaniowe |
420 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
§ 0970 wpływy z różnych dochodów |
420 |
- |
|
|
|
|
|
900 |
|
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
90 200 |
71 500 |
|
|
|
|
|
|
90005 |
Pozostała działalność |
90 200 |
71 500 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 0970 wpływy z różnych dochodów |
90 200 |
71 500 |
|
|
|
|
|
|
|
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji zleconych gminom |
1 776 558 |
931 955 |
|
|
|
|
|
750 |
|
Administracja publiczna |
89 000 |
91 000 |
|
|
|
|
|
|
75011 |
§ 2010 Urzędy Wojewódzkie |
89 000 |
91 000 |
|
|
|
|
|
751 |
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
57 609 |
1 955 |
|
|
|
|
|
|
75101 |
§ 2010 prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców |
1 792 |
1 955 |
|
|
|
|
|
|
75108 |
§ 2010 wybory do sejmu i senatu |
21 962 |
- |
|
|
|
|
|
|
75110 |
§ 2010 referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne |
33 855 |
- |
|
|
|
|
|
801 |
|
Oświata i wychowanie |
3 829 |
- |
|
|
|
|
|
|
80101 |
§ 2010 Szkoły podstawowe - dotacja na wyprawkę szkolną |
3 829 |
- |
|
|
|
|
|
852 |
|
Pomoc społeczna |
1 517 120 |
839 000 |
|
|
|
|
|
|
85213 |
§ 2010 składki na ubezpieczenia zdrowotne za osoby pobierające świadczenia z pomocy społecznej |
73 100 |
40 000 |
|
|
|
|
|
|
85214 |
§ 2010 zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne |
1 267 273 |
609 000 |
|
|
|
|
|
|
85216 |
§ 2010 zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze |
72 597 |
87 000 |
|
|
|
|
|
|
85219 |
§ 2010 ośrodki Pomocy Społecznej |
101 000 |
103 000 |
|
|
|
|
|
|
85295 |
§ 2010 Pozostała działalność - dotacja na wyprawkę szkolną |
3 150 |
- |
|
|
|
|
|
900 |
|
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
109 000 |
- |
|
|
|
|
|
|
90015 |
§ 2010 oświetlenie ulic |
109 000 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dotacje celowe otrzymane na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego |
42 755 |
- |
|
|
|
|
|
750 |
|
Administracja publiczna |
12 755 |
- |
|
|
|
|
|
|
75020 |
§ 2320 Starostwa Powiatowe |
12 755 |
- |
|
|
|
|
|
900 |
|
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
30 000 |
- |
|
|
|
|
|
|
90003 |
§ 2320 Oczyszczanie miasta, zwalczanie gołoledzi |
30 000 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na dofinansowanie własnych zadań gmin |
193 679 |
- |
|
|
|
|
|
754 |
|
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
15 000 |
- |
|
|
|
|
|
|
75412 |
§ 2030 OSP - ochrona przeciwpożarowa |
15 000 |
- |
|
|
|
|
|
852 |
|
Pomoc społeczna |
140 723 |
- |
|
|
|
|
|
|
85215 |
§ 2030 dodatki mieszkaniowe |
73 823 |
- |
|
|
|
|
|
|
85295 |
§ 2030 pozostała działalność - dożywianie uczniów |
66 900 |
- |
|
|
|
|
|
801 |
|
Oświata i wychowanie |
32 631 |
- |
|
|
|
|
|
|
80195 |
§ 2020 dofinansowanie wyjazdu do Wielkiej Brytanii § 2030 pozostała działalność (odpisy na Fundusz Świadczeń Socjalnych) |
13 180
19 451 |
-
- |
|
|
|
|
|
854 |
|
Edukacyjna opieka wychowawcza |
5 325 |
- |
|
85415 |
§ 2030 pomoc materialna dla uczniów |
1 892 |
- |
|
|
|
|
|
|
85495 |
§ 2030 odpisy na fundusz świadczeń socjalnych dla nauczycieli emerytów i rencistów |
3 433 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
Dotacje ze środków Unii Europejskiej w ramach programu SAPARD |
441 600 |
- |
|
|
|
|
|
600 |
|
Transport i łączność |
241 600 |
- |
|
|
|
|
|
|
60016 |
§ 6291 dotacja na budowę nawierzchni ul. Białostockiej i Kościuszki |
241 600 |
- |
|
|
|
|
|
900 |
|
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
200 000 |
- |
|
|
|
|
|
|
90001 |
§ 6291 dotacja na budowę kanalizacji sanitarnej w Choroszczy |
200 000 |
- |
|
|
Razem |
14 449 808 |
14 016 072 |
w zł.
Dział |
Rozdział |
Treść |
Przewidywane wykonanie na 2003 r. |
Plan na 2004 r. |
010 |
|
Rolnictwo i łowiectwo |
23 400 |
7 200 |
|
|
|
|
|
|
01030 |
Izby rolnicze |
7 000 |
7 200 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 2850 wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych |
7 000 |
7 200 |
|
|
|
|
|
|
01095 |
Pozostała działalność
|
16 400 |
- |
|
|
§ 4100 wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne |
1 500 |
- |
|
|
§ 6050 wyd. inwest. j.b. - wyk. dokum. na budowę wodoc. w Śliwnie - II etap |
4 900 |
- |
|
|
§ 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - dok. na budowę wodoc. w Kol. Oliszki |
10 000 |
- |
|
|
|
|
|
600 |
|
Transport i łączność |
1 705 364 |
699 656 |
|
|
|
|
|
|
60014 |
Drogi publiczne powiatowe |
170 000 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
§ 6620 dotacje celowe przekazane dla powiatu na inwestycje realizowane na podstawie umów |
170 000 |
- |
|
|
|
|
|
|
60016 |
Drogi publiczne gminne |
1 535 364 |
699 656 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników |
24 500 |
25 000 |
|
|
§ 4040 dodatkowe wynagrodzenia roczne |
1 940 |
2 100 |
|
|
§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne |
4 800 |
4 800 |
|
|
§ 4120 składki na Fundusz Pracy |
660 |
660 |
|
|
§ 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
676 |
696 |
|
|
§ 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - budowa drogi Izbiszcze-Kruszewo |
16 542 |
300 000 |
|
|
§ 6050 wydatki inwestycyjne j.b. Żółtkowska |
198 000 |
- |
|
|
§ 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - budowa kanalizacji deszczowej w ul. Ks. Pieściuka |
45 000 |
- |
|
|
§ 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - budowa nawierzchni w ul. Ks. Pieściuka |
- |
85 000 |
- |
|
§ 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - droga Kościuki-Zaczerlany |
252 000 |
- |
|
|
§ 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - wykonanie projektów na budowę ulic - 33 000 |
33 000 |
- |
|
|
w tym: |
|
|
|
|
- ul. Akacjowa wraz z kanalizacją deszczową- 12 000 |
|
|
|
|
- ul. Ks. Pieściuka - 5 000 |
|
|
|
|
- droga Krupniki-Klepacze - 16 000 |
|
|
|
|
§ 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - budowa ul. Białostockiej i Kościuszki |
434 900 |
- |
|
|
§ 6051 wydatki inwestycyjne j.b. - budowa ul. Białostockiej i Kościuszki (ze środków programu SAPARD) |
241 946 |
- |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
281 400 |
281 400 |
|
|
|
|
|
700 |
|
Gospodarka mieszkaniowa |
694 400 |
651 440 |
|
|
|
|
|
|
70004 |
Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej |
325 060 |
349 940 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 3020 nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
1 000 |
1 500 |
|
|
§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników |
218 710 |
236 300 |
|
|
§ 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne |
16 118 |
17 700 |
|
|
§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne |
39 000 |
43 770 |
|
|
§ 4120 składki na Fundusz Pracy |
6 800 |
6 300 |
|
|
§ 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
6 765 |
6 970 |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
36 667 |
37 400 |
|
|
|
|
|
|
70005 |
Gospodarka gruntami i nieruchomościami |
247 500 |
142 300 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - wykup gruntów |
206 000 |
100 000 |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
41 500 |
42 300 |
|
|
|
|
|
|
70095 |
Pozostała działalność |
121 840 |
159 200 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - opracowanie dok. na modernizację ciepłowni |
- |
25 000 |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
121 840 |
134 200 |
|
|
|
|
|
710 |
|
Działalność usługowa |
20 000 |
111 000 |
|
|
|
|
|
|
71004 |
Plany zagospodarowania przestrzennego |
20 000 |
111 000 |
|
|
|
|
|
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
20 000 |
111 000 |
|
|
|
|
|
750 |
|
Administracja publiczna |
1 657 296 |
1 673 200 |
|
|
|
|
|
|
75011 |
Urzędy Wojewódzkie |
89 000 |
91 000 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników |
67 960 |
69 630 |
|
|
§ 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne |
6 000 |
6 000 |
|
|
§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne |
13 230 |
13 520 |
|
|
§ 4120 składki na Fundusz Pracy |
1 810 |
1 850 |
|
|
|
|
|
|
75020 |
Starostwa Powiatowe |
12 755 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników |
10 600 |
- |
|
|
§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne |
1 895 |
- |
|
|
§ 4120 składki na Fundusz Pracy |
260 |
- |
|
|
|
|
|
|
75022 |
Rady gmin |
50 000 |
51 000 |
|
|
|
|
|
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
50 000 |
51 000 |
|
|
|
|
|
|
75023 |
Urzędy gmin |
1 470 341 |
1 495 300 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników |
790 000 |
821 100 |
|
|
§ 4040 dodatkowe wynagrodzenia roczne |
55 648 |
63 700 |
|
|
§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne |
150 000 |
152 400 |
|
|
§ 4120 składki na Fundusz Pracy |
20 000 |
21 700 |
|
|
§ 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
20 633 |
21 400 |
|
|
§ 6060 wydatki na zakupy inwest. j.b. |
18 860 |
- |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
415 200 |
415 000 |
|
|
|
|
|
|
75095 |
Pozostała działalność |
35 200 |
35 900 |
|
|
|
|
|
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
35 200 |
35 900 |
|
|
|
|
|
751 |
|
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
57 609 |
1 955 |
|
|
|
|
|
|
75101 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
1 792 |
1 955 |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
1 792 |
1 955 |
|
|
|
|
|
|
75108 |
Wybory do sejmu i senatu |
21 962 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
21 962 |
- |
|
|
|
|
|
|
75110 |
Referenda ogólnokrajowe i konstytucyjne |
33 855 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
33 855 |
- |
|
|
|
|
|
754 |
|
Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa |
221 300 |
227 290 |
|
|
|
|
|
|
75403 |
Komendy Powiatowe Policji |
1 040 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
§ 2590 wpłaty jednostek na rzecz środków specjalnych |
1 040 |
- |
|
|
|
|
|
|
75412 |
Ochotnicze Straże Pożarne |
220 260 |
227 290 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 3020 nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
14 000 |
15 000 |
|
|
§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników |
63 140 |
66 200 |
|
|
§ 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne |
4 946 |
5 100 |
|
|
§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne |
12 210 |
12 300 |
|
|
§ 4120 składki na Fundusz Pracy |
1 670 |
1 800 |
|
|
§ 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
2 706 |
2 790 |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
121 588 |
124 100 |
|
|
|
|
|
756 |
|
Dochody od osób prawnych, od osób fiz. i od innych jedn. nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
95 650 |
98 100 |
|
|
|
|
|
|
75645 |
Pobór podatków, opłat, nieterminowych należności budżetowych |
95 650 |
98 100 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 4100 wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne |
53 400 |
55 000 |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
42 250 |
43 100 |
|
|
|
|
|
757 |
|
Obsługa długu publicznego |
80 500 |
85 400 |
|
|
|
|
|
|
75702 |
Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego |
80 500 |
85 400 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 8070 odsetki i dyskonto od krajowych skarbowych papierów wartościowych oraz pożyczek i kredytów |
80 500 |
85 400 |
|
|
|
|
|
758 |
|
Różne rozliczenia |
- |
50 000 |
|
|
|
|
|
|
75818 |
Rezerwy ogólne celowe |
- |
50 000 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 4810 rezerwa ogólna |
- |
50 000 |
|
|
|
|
|
801 |
|
Oświata i wychowanie |
6 128 357 |
6 743 590 |
|
|
|
|
|
|
80101 |
Szkoły Podstawowe |
3 238 349 |
3 412 700 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 3020 nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
96 743 |
99 600 |
|
|
§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników |
1 941 317 |
2 038 400 |
|
|
§ 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne |
130 484 |
165 000 |
|
|
§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne |
404 045 |
424 200 |
|
|
§ 4120 składki na Fundusz Pracy |
53 556 |
56 400 |
|
|
§ 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
155 451 |
163 200 |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
456 753 |
465 900 |
|
|
|
|
|
|
80104 |
Przedszkola |
685 271 |
725 440 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 2650 dotacja przedmiotowa z budżetu dla zakładu budżetowego |
530 000 |
561 800 |
|
|
§ 3020 nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
13 417 |
13 820 |
|
|
§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników |
101 409 |
106 500 |
|
|
§ 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne |
7 227 |
8 620 |
|
|
§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne |
21 787 |
22 870 |
|
|
§ 4120 składki na Fundusz Pracy |
2 945 |
3 090 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
7 856 |
8 090 |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
630 |
650 |
|
|
|
|
|
|
80110 |
Gimnazja |
1 630 408 |
1 939 510 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 3020 nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
990 |
2 000 |
|
|
§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników |
1 023 277 |
1 074 400 |
|
|
§ 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne |
68 906 |
86 900 |
|
|
§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne |
206 952 |
217 300 |
|
|
§ 4120 składki na Fundusz Pracy |
27 560 |
28 940 |
|
|
§ 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
79 989 |
82 400 |
|
|
§ 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - hala sportowa |
60 000 |
281 570 |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
162 734 |
166 000 |
|
|
|
|
|
|
80113 |
Dowożenie uczniów do szkół |
276 949 |
285 300 |
|
|
|
|
|
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
276 949 |
285 300 |
|
|
|
|
|
|
80114 |
Zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół |
221 180 |
232 600 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników |
133 300 |
139 970 |
|
|
§ 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne |
9 173 |
11 400 |
|
|
§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne |
26 905 |
28 250 |
|
|
§ 4120 składki na Fundusz Pracy |
3 630 |
3 810 |
|
|
§ 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
3 496 |
3 600 |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
44 676 |
45 570 |
|
|
|
|
|
|
80120 |
Licea ogólnokształcące |
42 789 |
148 040 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników |
29 479 |
112 110 |
|
|
§ 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne |
- |
2 500 |
|
|
§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne |
5 683 |
20 850 |
|
|
§ 4120 składki na Fundusz Pracy |
769 |
2 810 |
|
|
§ 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
6 208 |
8 970 |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
650 |
800 |
|
|
|
|
|
|
80195 |
Pozostała działalność |
33 411 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
§ 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
19 451 |
- |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
13 960 |
- |
|
|
|
|
|
851 |
|
Ochrona zdrowia |
93 370 |
85 000 |
|
|
|
|
|
|
85154 |
Przeciwdziałanie alkoholizmowi |
93 370 |
85 000 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 3020 nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
3 600 |
3 600 |
|
|
§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników |
10 720 |
11 800 |
|
|
§ 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne |
- |
900 |
|
|
§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne |
1 920 |
2 200 |
|
|
§ 4120 składki na Fundusz Pracy |
260 |
310 |
|
|
§ 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
676 |
696 |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
76 194 |
65 494 |
|
|
|
|
|
852 |
|
Pomoc społeczna |
1 898 343 |
1 165 400 |
|
|
|
|
|
|
85213 |
§ 4130 składki na ubezpieczenia zdrowotne za osoby pobierające świadczenia z pomocy społecznej |
73 100 |
40 000 |
|
|
|
|
|
|
85214 |
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne |
1 317 273 |
659 000 |
|
|
w tym: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zadania własne |
50 000 |
50 000 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 3110 świadczenia społeczne |
50 000 |
50 000 |
|
|
|
|
|
|
|
Zadania zlecone |
1 267 273 |
609 000 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 3110 świadczenia społeczne |
1 247 273 |
600 000 |
|
|
§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne |
20 000 |
9 000 |
|
|
|
|
|
|
85215 |
Dodatki mieszkaniowe |
164 323 |
164 000 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 3110 świadczenia społeczne |
164 323 |
164 000 |
|
|
|
|
|
|
85216 |
Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze |
72 597 |
87 000 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 3110 świadczenia społeczne |
72 597 |
87 000 |
|
|
|
|
|
|
85219 |
Ośrodki pomocy społecznej -zadania zlecone |
101 000 |
103 000 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników |
67 000 |
69 000 |
|
|
§ 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne |
5 700 |
6 000 |
|
|
§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne |
13 000 |
13 000 |
|
|
§ 4120 składki na Fundusz Pracy |
1 780 |
1 780 |
|
|
§ 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
2 706 |
2 790 |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
10 814 |
10 430 |
|
|
|
|
|
|
85219 |
Ośrodki pomocy społecznej - zadania własne |
64 000 |
67 400 |
|
|
§ 3020 nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
526 |
600 |
|
|
§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników |
40 500 |
45 000 |
|
|
§ 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne |
2 900 |
3 400 |
|
|
§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne |
6 500 |
8 400 |
|
|
§ 4120 składki na Fundusz Pracy |
950 |
1 180 |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
12 624 |
8 820 |
|
|
|
|
|
|
85228 |
Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze |
8 000 |
15 000 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 2820 dotacja celowa z budżetu państwa na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom |
8 000 |
15 000 |
|
|
|
|
|
|
85295 |
Pozostała działalność |
98 050 |
30 000 |
|
|
|
|
|
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
98 050 |
30 000 |
|
|
|
|
|
854 |
|
Edukacyjna opieka wychowawcza |
216 713 |
224 600 |
|
|
|
|
|
|
85401 |
Świetlice szkolne |
209 191 |
219 600 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 3020 nagrody i wydatki osobowe nie zaliczane do wynagrodzeń |
1 629 |
1 670 |
|
|
§ 4010 wynagrodzenia osobowe pracowników |
152 921 |
158 000 |
|
|
§ 4040 dodatkowe wynagrodzenie roczne |
10 578 |
12 900 |
|
|
§ 4110 składki na ubezpieczenia społeczne |
28 822 |
29 700 |
|
|
§ 4120 składki na Fundusz Pracy |
3 859 |
3 970 |
|
|
§ 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
11 060 |
11 400 |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
322 |
1 960 |
|
|
|
|
|
|
85412 |
Kolonie i obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży |
597 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
597 |
- |
|
|
|
|
|
|
85415 |
Pomoc materialna dla uczniów |
3 492 |
5 000 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 3240 stypendia oraz inne formy pomocy dla uczniów - zadania własne |
2 292 |
- |
|
|
§ 3240 stypendia oraz inne formy pomocy dla uczniów - zadania zlecone |
1 200 |
5 000 |
|
|
|
|
|
|
85495 |
Pozostała działalność |
3 433 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
§ 4440 odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych |
3 433 |
- |
|
|
|
|
|
900 |
|
Gospodarka komunalna i ochrona środowiska |
998 543 |
1 244 100 |
|
|
|
|
|
|
90001 |
Gospodarka ściekowa i ochrona wód |
534 631 |
799 000 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 6050 wydatki inwestycyjne j.b. -kanalizacja sanitarna na os. Al. Niepodległości |
19 419 |
- |
|
|
§ 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - kanalizacja sanitarna ul. Ks. Pieściuka, Białostocka, Kościuszki, Zastawie I |
273 260 |
- |
|
|
§ 6051 wydatki inwestycyjne j.b. - kanalizacja sanitarna ul. Ks. Pieściuka, Białostocka, Kościuszki, Zastawie I (ze środków programu SAPARD) |
200 000 |
- |
|
|
§ 6050 wydatki inwestycyjne j.b. (kanalizacja w Klepaczach - ul. Wodociągowa i Niewodnicka) |
11 952 |
671 500 |
|
|
§ 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - wyk. dok. na kan. sanit. w ul. Zastawie II i III w Choroszczy i ul. 3-go Maja w Choroszczy |
20 000 |
- |
|
|
§ 6050 wydatki inwestycyjne j.b. -kanalizacja sanitarna Klepacze ul. Łagodna, Cicha |
8 000 |
- |
|
|
§ 6050 wydatki inwestycyjne j.b. -budowa kanalizacji sanitarnej w ul. 3-go Maja |
- |
25 000 |
|
|
§ 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - opracowanie dokum. na kanaliz. sanit. Klepacze, Krupniki, Porosły i Kol. Porosły pozostałe wydatki bieżące |
-
2 000 |
100 000
2 500 |
|
|
|
|
|
|
90003 |
Oczyszczanie miast i wsi - zadania własne |
65 800 |
67 200 |
|
|
|
|
|
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
65 800 |
67 200 |
|
|
|
|
|
|
90003 |
Oczyszczanie miast i wsi - zadania powierzone |
30 000 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
30 000 |
- |
|
|
|
|
|
|
90004 |
Utrzymanie zieleni w miastach i gminach |
6 500 |
6 700 |
|
|
|
|
|
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
6 500 |
6 700 |
|
|
|
|
|
|
90015 |
Oświetlenie ulic, placów i dróg - zadania własne |
252 100 |
341 200 |
|
|
§ 6050 wydatki inwestycyjne j.b. - opracowanie dokumentacji na modernizację oświetlenia ulicznego |
12 100 |
- |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
240 000 |
341 200 |
|
|
|
|
|
|
90015 |
Oświetlenie ulic, placów i dróg - zadania zlecone |
84 512 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
84 512 |
- |
|
|
|
|
|
|
90095 |
Pozostała działalność |
25 000 |
30 000 |
|
|
|
|
|
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
25 000 |
30 000 |
|
|
|
|
|
921 |
|
Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego |
338 000 |
351 100 |
|
|
|
|
|
|
92109 |
Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby |
600 |
700 |
|
|
|
|
|
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
600 |
700 |
|
|
|
|
|
|
92114 |
Pozostałe instytucje kultury |
170 400 |
173 800 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 2550 dotacja podmiotowa z budżetu dla instytucji kultury |
170 400 |
173 800 |
|
|
|
|
|
|
92116 |
Biblioteki |
127 000 |
144 600 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 2550 dotacja podmiotowa z budżetu dla instytucji kultury |
127 000 |
144 600 |
|
|
|
|
|
|
92120 |
Ochrona i konserwacja zabytków |
10 000 |
- |
|
|
|
|
|
|
|
§ 2830 dotacje celowe z budżetu na dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozost. jednostkom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych |
10 000 |
- |
|
|
|
|
|
|
92195 |
Pozostała działalność |
30 000 |
32 000 |
|
|
|
|
|
|
|
§ 6060 wydatki na zakupy inwestycyjne j.b. |
5 000 |
- |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
25 000 |
|
|
|
|
|
|
926 |
|
Kultura fizyczna i sport |
31 000 |
31 650 |
|
|
|
|
|
|
92601 |
Obiekty sportowe |
13 400 |
13 700 |
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
13 400 |
13 700 |
|
92695 |
Pozostała działalność |
17 600 |
17 950 |
|
|
|
|
|
|
|
pozostałe wydatki bieżące |
17 600 |
17 950 |
|
|
Razem |
14 259 845 |
13 450 681 |
w zł.
Dział Rozdział |
Nazwa działu, rozdziału |
Dochody plan na 2004 r. |
Wydatki plan na 2004r. |
w |
tym: |
Dochody budżetu |
|
|
|
|
Wynagro-dzenia |
pochodne od wynagrodzeń |
państwa
|
750 |
Administracja publiczna |
91 000 |
91 000 |
75 630 |
15 370 |
23 000 |
75011 |
Urzędy Wojewódzkie |
91 000 |
91 000 |
75 630 |
15 370 |
23 000 |
751 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
1 955 |
1 955 |
- |
- |
- |
75101 |
Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa |
1 955 |
1 955 |
- |
- |
- |
853 |
Opieka społeczna |
839 000 |
839 000 |
75 000 |
14 780 |
- |
85313 |
Składki na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające świadczenia z pomocy społecznej |
40 000 |
40 000 |
- |
- |
- |
85314 |
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne |
609 000 |
609 000 |
- |
- |
- |
85316 |
Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze |
87 000 |
87 000 |
- |
- |
- |
85319 |
Ośrodki Pomocy Społecznej |
103 000 |
103 000 |
75 000 |
14 780 |
|
RAZEM |
931 955 |
931 955 |
150 630 |
30 150 |
23 000 |
w zł
L.p. |
Wyszczególnienie |
Kwota |
|
|
|
I |
Przychody ogółem |
- |
|
w tym: |
|
|
1. nadwyżka z lat ubiegłych |
- |
|
2. wolne środki |
- |
|
3. kredyty długoterminowe |
- |
|
4. pożyczki |
- |
|
5. spłaty pożyczek udzielonych |
- |
|
6. przychody z prywatyzacji majątku gminy |
- |
|
7. sprzedaż papierów wartościowych |
- |
II |
Rozchody ogółem |
565 391 |
|
w tym: |
|
|
1. spłaty kredytów długoterminowych |
499 991 |
|
2. spłaty pożyczek długoterminowych |
65 400 |
|
3. pożyczki udzielone |
- |
|
4. wykup papierów wartościowych |
- |
w zł
Nazwa zadania inwestycyjnego i jego realizacji
|
Rok rozpocz. zadań zakończ. |
Wartość kosztor. zadań |
Dotychcz ponies. wydatki |
Środki wynikaja- ce z planów na 2004 rok |
W tym |
Wykonanie systemem gospod. przez ZECWiK |
Inne środki do pozyskania |
Ogółem środki na inwestycje |
|||||
|
|
|
|
|
środki wł. Budżet |
śr. wł. z f. cel. |
Wpłaty ludności |
dot. bezw. z budżetu |
kredyt pożyczka |
z Unii Europej skiej |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
I. ZADANIA KONTYNUOWANE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Wodociąg w Śliwnie II etap |
2003 2004 |
124 900 |
4 900 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
120 000 |
- |
120 000 |
2. Droga Izbiszcze-Kruszewo |
2003 2004 |
1 016 542 |
16 542 |
300 000
|
300 000
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
700 000 |
1 000 000 |
3. ul. Ks. Pieściuka |
2003 2004 |
90 000
|
5 000 |
85 000
|
85 000
|
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
85 000 |
4. Hala sportowa przy gimnazjum |
2002 2005 |
3 093 000 |
102 700 |
281 570
|
281 570 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
281 570 |
5. Kanalizacja Sanitarna w ul. Wodociagowej i |
2002 2004 |
1 614 129 |
14 129 |
671 500
|
671 500 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
928 500 |
1 600 000 |
6. Kanalizacja Sanitarna w ul. 3-go Maja
|
2003 2004 |
30 000
|
5 000 |
25 000 |
25 000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
25 000 |
II ZADANIA NOWOROZPOCZYNANE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Opracowanie dokumentacji na modernizację kotłowni |
2004 2004 |
25 000
|
- |
25 000
|
25 000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
25 000 |
2. Opracowanie dokumentacji na kananlizację sanitarną: Klepacze, Krupniki, Porosły,
|
2004 2004 |
100 000 |
- |
100 000
|
100 000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
100 000 |
III INNE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Wykup gruntów |
2004 |
- |
- |
100 000 |
100 000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
100 000 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ogółem |
6 093 571 |
148 271 |
1 588 070 |
1 588 070 |
- |
- |
- |
- |
- |
120 000 |
1 628 500 |
3 336 570 |
Załącznik Nr 6
w zł.
L.p. |
Nazwa zakładu |
Stan środków obrotowych na 01.01.2004 r. |
Przychody na 2004 r. |
w tym: dotacja z budżetu |
Zakres dotacji |
Wydatki na 2004 r. |
w tym: wpłata do budżetu |
Stan środków obrotowych na 31.12.2004 r. |
1 |
Przedszkole Samorządowe w Choroszczy |
5 000 |
749 135 |
561 800 |
Realizacja zadań z zakresu wychowania przedszkolnego |
745 135 |
- |
4 000 |
w zł.
L.p. |
Dz. rozdz. |
Nazwa jednostki i określenie środka specjalnego |
Stan środków obrotowych na 01.01.2004r. |
Przychody na 2004 r. |
Wydatki na 2004 r. |
Stan środków obrotowych na 31.12.2004 r. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
801-80101 |
Szkoły podstawowe - działalność gospodarcza |
5 610 |
80 000 |
85 000 |
610 |
2 |
801-80110 |
Gimnazjum - działalność gospodarcza |
800 |
20 000 |
18 000 |
2 800 |
3 |
854-85401 |
Szkoły podstawowe - świetlica z dożywianiem |
12 000 |
60 190 |
71 000 |
1 190 |
OGÓŁEM |
18 410 |
160 190 |
174 000 |
4 600 |
w zł.
L.p. |
Dział |
Rozdział |
Nazwa instytucji |
Kwota dotacji w zł |
1 |
921 |
92114 |
Miejsko - Gminne Centrum Kultury w Choroszczy
|
173 800 |
2 |
921 |
92116 |
Biblioteka Gminna w Choroszczy |
144 600 |
RAZEM |
318 400 |
Nazwa jednostki |
Kwota dotacji w zł |
Zakres przedmiotowy |
1)CARITAS Archidiecezji Białostockiej - stacja w Choroszczy |
15 000 |
Usługi opiekuńcze nad chorymi, niepełnosprawnymi oraz osobami w podeszłym wieku |
Razem |
15 000 |
|
Stan środków obrotowych na początek roku 30 000 zł
Przychody ogółem 35 100 zł
w tym:
wpływy własne:
Wydatki ogółem: 50 000 zł
w tym:
Stan środków na koniec roku 15 100 zł
w zł
Lp. |
Wyszczególnienie |
Kwota |
I |
Stan długu na dzień 31 grudnia 2003 r. |
728 891 |
1 |
Emisja papierów wartościowych |
- |
2 |
Zaciągnięte kredyty |
499 991 |
3 |
Zaciągnięte pożyczki |
228 900 |
4 |
Przyjęte depozyty |
- |
|
w tym: depozyty zbywalne |
- |
5 |
Zobowiązania wymagalne: |
- |
|
a. z tytułu poręczeń i gwarancji |
- |
|
b. jednostek budżetowych |
- |
|
w tym z tytułu: |
|
|
- |
|
|
- |
|
|
c. pozostałych jednostek sektora finansów publicznych |
- |
II |
Planowane zwiększenie długu w 2004 r. |
- |
1 |
Kwota planowanego do zaciągnięcia kredytu długoterm. |
- |
2 |
Kwota planowanej do zaciągnięcia pożyczki |
- |
3 |
Emisja papierów wartościowych |
- |
4 |
Zobowiązania wymagalne na koniec 2003 r. |
- |
|
a. jednostek budżetowych |
- |
|
b. pozostałych jednostek sektora finansów publicznych |
- |
|
Wartość długu ogółem ( I + II ) |
728 891 |
III |
Planowane zmniejszenie zadłużenia w 2004 r. |
565 391 |
1 |
Kwoty spłaconych rat kredytów |
499 991 |
2 |
Kwoty spłaconych rat pożyczek |
65 400 |
3 |
Kwoty zwróconych ( rozliczonych ) depozytów |
- |
|
|
|
IV |
Ogółem dług na 31 grudnia 2004 r. I + II - III |
163 500 |
V |
Planowane dochody na 2004 r. |
14 016 072 |
|
% (IV : V) |
1,17 |
Utrzymanie poziomu wydatków finansowych na cele bieżące przynajmniej na poziomie 2003 roku, przy uwzględnieniu przewidywanej inflacji w roku 2004.
Kontynuowanie wodociągowania gminy Choroszcz:
Rozbudowa kanalizacji sanitarnej:
Budowa dróg gminnych i powiatowych.
Budowa hali gimnastycznej w Choroszczy.
Rozpoczęcie modernizacji ciepłowni komunalnej oraz sieci cieplnych.
DOCHODY
Planowane dochody ogółem na 2004 r. są niższe o 3% od przewidywanego wykonania
w 2003 r.
Do projektu budżetu zostały przyjęte dotacje na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej zleconych gminie na podstawie pism:
1) Podlaskiego Urzędy Wojewódzkiego w Białymstoku z dnia 24.10.2003 r. Nr FB II 3010-12/03 w sprawie przyznania dotacji celowych oraz kwoty dochodów związanych
z realizacją zadań zleconych:
Plan dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań zleconych wynosi 23 000 zł
2) Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Białymstoku z dnia 21.10.2003 r. Nr DBŁ 3101-4-3/6/03 w sprawie przyznania dotacji celowej na prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców - 1 955 zł.
Wysokość subwencji ogólnej na 2004 r. przyjęto na podstawie pisma Ministra Finansów
Nr ST3-4820-81/2003 z dnia 29.11.2003 r. informującego o projektowanej subwencji ogólnej w wysokości 6 836 878 zł - jest wyższe o 13,8 % od subwencji w 2003 r.
Na 2004 r. została zmieniona konstrukcja subwencji ogólnej, która składa się z części:
Dz. 010 Rolcnictwo
Dz. 020 Leśnictwo
Wpływy za obwody łowieckie zostały przyjęte na takim samym poziomie jak w latach ubiegłych.
Dz. 100 Górnictwo i kopalnictwo
Opłatę eksploatacyjną ustalono mętodą szacunkową na podstawie wpłat realizowanych
w 2003 r.
Dz. 700 Gospodarka mieszkaniowa
W dziale tym planuje się uzyskać dochody z tytułu zagospodarowania mienia komunalnego.
Dz. 750 Administracja publiczna
Dochody w tym dziale ustalono metodą szacunkową na podstawie wpłat realizowanych
w 2003 r. i są to: prowizje ze sprzedaży znaków skarbowych, opłaty za specyfikacje i opłaty administracyjne oraz różne rozliczenia z lat ubiegłych.
Wpływy z opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu na poziomie realizacji
w 2003 r.
Dz. 756 Dochody od osób prawnych, fizycznych i innych jednostek
Przy opracowywaniu projektu budżetu nie dysponowano informacjami dotyczącymi poziomu stawek podatku rolnego, od nieruchomości, od posiadanych środków transportowych oraz innych opłat ustalonych w drodze uchwał Rady Miejskiej. W związku z powyższym
w zakresie w/w dochodów przyjęto, że należne gminie podatki i inne opłaty wzrosną przynajmniej o 0,6 % w stosunku do przewidywanego wykonania w 2003 r.
Dochody realizowane przez urzędy skarbowe zostały przyjęte na podstawie wykonania
w 2003 r. i zwiększone o 3 %, w projekcie budzetu na 2004 r. uwzględniono zmianę klasyfikacji budżetowej w/w podatków na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów
z dnia 1 sierpnia 2003 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów (Dz. U. Nr 137 poz. 1307) - został zlikwidowany rozdział 75616 i obecnie wszystkie podatki ogółem są ujęte w rozdziale 75615 bez podziału na: od osób prawnych i fizycznych
Podatek dochodowy od osób fizycznych przyjęto zgodnie z informacją podaną przez Ministra Finansów. Ze względu na wprowadzone zmiany w systemie finansowania samorządów zawarte w ustawie z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego zwiększono w 2004 r. udziały we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych z 27,6 % do 35,72 % i podatku od osób prawnych z 5 % do 6,71 %.
Dz. 758 Różne rozliczenia
Subencje przyjęto zgodnie z kwotami podanymi przez Ministerstwo Finansów.
Nie planuje się wzrostu dochodów z tytułu odsetek od środków pieniężnych na rachunkach bankowych ze względu na spadek oprocentowania.
Dz. 801 Oświata i wychowanie
Dochody ustalono metodą szacunkową na poziomie wykonania w 2003 r. i są to:
Dz. 853 Opieka społeczna
Nie planuje się dochodów ponieważ w 2003 r. wystąpiły jednorazowe rozliczenia z lat ubiegłych.
Dz. 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
DOTACJE
Dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie przyjęto zgodnie z dyspozycjami dysponentów przyznających dotacje.
Do projektu budżetu nie ujeto dotacji ze środków Unii Europejskiej w ramach programu “SAPARD” na budowę kanalizacji sanitarnej w Klepaczach i budowę drogi Izbiszcze-Kruszewo. Po otrzymaniu promesy powyższe dotacje zostaną wprowadzone do planu dochodów i wydatków budżetowych.
WYDATKI
Plan wydatków ogółem na 2004 r. jest niższy o 5,7 % w stosunku do przewidywanego wykonania w 2003 r.
Na wydatki inwestycyjne i majątkowe przeznacza się 1 588 070 zł, tj. 11,8 % ogólnego planu wydatków.
Wydatki bieżące rzeczowe zostały zwiększone średnio o 2 %. Ogółem planowane wydatki są mniejsze od planowanych dochodów o kwotę 565 391 zł, którą przeznacza się na spłatę rat pożyczki i kredytu.
Dz. 010 Rolnictwo i łowiectwo
W rozdz. 01030 - wydatki bieżące przeznacza się na przekazanie 2 % udziałów w podatku rolnym na rzecz Izb Rolniczych. Nie planuje się wydatków w pozostajacej działalności ponieważ:
Dz. 600 Transport i łączność
Na drogi publiczne gminne planuje się wydać ogółem 699 656 zł.
Na bieżące utrzymanie dróg gminnych przyjęto 314 656 zł.
Na wydatki inwestycyjne planuje się wydać 385 000 zł,
w tym:
Dz. 700 Gopodarka mieszkaniowa
Rozdz. 70004 - różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej - sa to wydatki bieżące na utrzymanie pracowników gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, brygady remontowo-budowlanej, pracowników publicznych oraz wydatki związane z eksploatacją budynków przy ul. Mickiewicza 28 i utrzymanie jednego samochodu “ŻUK”.
Rozdz. 70005 - wydatki bieżące planuje się wydać na wykonanie operatów szacunkowych
i podziałów nieruchomości oraz opłaty notarialne.
Wydatki inwestycyjne przeznacza się na wykup gruntów i wypłatę odszkodowań za przejęte drogi wynikające z podziału nieruchomości.
Rozdz. 70095
Dz. 710 Działalność usługowa
Na 2004 r. zaplanowano wyższe środki finansowe, które zamierza się wydać na:
Dz. 750 Administracja publiczna
Rozdz. 75011 - w zadaniach zleconych otrzymane środki pieniężne będą wykorzystane na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń.
Rozdz. 75022 - wydatki na utrzymanie rady zostaną zwiększone o stopień inflacji.
Rozdz.75023
Przy planowaniu wydatków na administrację samorządową brano pod uwagę przewidywane wykonanie w 2003 r. uwzględniając przewidywaną inflację. W ramach posiadanych środków pieniężnych zamierza się dokończyć remont pomieszczeń na I piętrze budynku administracyjnego.
Rozdz. 75095
Pozostała działalność - planowaną kwotę zamierza się wydać na promocję gminy oraz opłacenie skałdek członkowskich na rzecz Stowarzyszenia Gmin Górnej Narwi i Związku Gmin Wiejskich.
Dz. 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa.
W dziale tym realizowane są zadania zlecone - prowadzenie aktualizacji list wyborców.
Dz. 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
Na Ochotnicze Straże Pożarne planowane wydatki w 2004 r. zostaną wydane na utrzymanie jednostek OSP na terenie miasta i gminy: wynagrodzenia kierowców i konserwatorów, ekwiwalenty za udział w akcjach gaśniczych, utrzymywanie w gotowości sprzętu oraz inne wydatki związane z utrzymaniem strażnic.
Dz. 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych oraz wydatki związane z ich poborem.
Planowane środki będą wydane na wypłatę prowizji inkasentom za pobór podatków oraz inne wydatki związane z naliczeniem i poborem podatków i opłat.
Dz. 757 Obsługa długu publicznego
Środki finansowe przeznaczone są na zapłatę odsetek od zciągniętych pożyczek i kredytów.
Dz. 801 Oświata i wychowanie
Na oświatę i wychowanie planuje się wydać ogółem 6 743 590 zł, w tym wydatki bieżące -
6 462 020 zł i są wyższe o 5,4 % od przewidywanego wykonania w 203 r.. Otrzymana subwencja w wysokości 3 890 852 zł nie pokrywa planowanych wydatków bieżących na utrzymanie szkół podstawowych, gimnazjum, liceum oraz Zespołu Obsługi Szkół, które wynoszą 5 451 280 zł. Brakującą kwotę 1 560 428 zł pokryto ze środków własnych gminy. Ponadto ze środków własnych zaplanowano wydatki na dowożenie uczniów i utrzymanie przedszkola - 1 010 740 zł. Ogółem ze środków własnych gminy na oświatę planuje się wydać 2 571 168 zł.
Wydatki na wynagrodzenia osobowe i pochodne zostały zwiększone o 4 %, a wydatki bieżące rzeczowe o 2 % w stosunku do przewidywanego wykonania w 2003 r.
Planowane wydatki inwestycyjne przeznaczone są na zakup stolarki do budowy sali gimnastycznej przy Gimnazjum.
Dz. 851 Ochrona zdrowia
Planowane środki finansowe przeznacza się na przeciwdziałanie alkoholizmowi i będą wydawane zgodnie z gminnym programem profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
Dz. 852 Opieka społeczna
Na opiekę społeczną zaplanowano wydać ogółem 1 165 400 zł, w tym:
Na realizację wydatków zleconych przyjęto kwoty zgodnie z otrzymanymi dotacjami.
Środki własne budżetu gminy przeznacza się na:
Dz. 854 Edukacyjna opieka wychowawcza
Dz. 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
Rozdz. 90001 - wydatki bieżące w wysokości 2 500 zł planuje się wydać na usługi konserwacyjne kanalizacji deszczowej
Wydatki inwestycyjne ogółem 796 500 zł przeznacza się na:
Rozdz. 90003 i 90004 - na oczyszczanie miasta, zimowe utrzymanie dróg i ulic oraz na zieleń w miastach i gminach zaplanowano wydatki na podstawie wykonania w 2003 r. powiększone o stopień inflacji.
Rozdz. 90015 - w 2004 r. na oświetlenie ulic, placów i dróg oraz konserwację urządzeń elektrycznych planuje się wydać 257 200 zł. Na modernizację oświetlenia ulicznego (wymiana lamp na energooszczędne) przeznacza się 84 000 zł.
Rozdz. 90005 - wydatki bieżące ustalono na poziomie roku bieżącego, powiększone o stopień inflacji i przeznacza się je na utrzymanie urządzeń komunalnych, opłatę za wprowadzanie do powietrza substancji zanieczyszczających, opłatę za wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej oraz usługi komunalne (pochówek osób bezdomnych, odłów bezpańskich psów i inne).
Dz. 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
Rozdz. 92109 - planowane środki pieniężne będą wydawane na utrzymanie świetlic wiejskich.
Rozdz. 92114 i rozdz. 92116 - planowana dotacja przeznaczona jest na dofinansowanie działalności Miejsko-Gminnego centrum Kultury w Choroszczy i działalność bibliotek.
W planowanych środkach finansowych dla MGCK są uwzględnione środki na organizację imprez sportowych - 21 400 zł.
Dotację na utrzymanie bibliotek powiększono o kwotę 15 000 zł z przeznaczeniem na komputeryzację bibliotek.
Rozdz. 92120 - ze względu na brak środków pieniężnych nie planowano wydatków na ochronę zabytków.
Rozdz. 92125 - planowane wydatki bieżące zamierza się wydać na organizację imprez kulturalnych oraz częściowe utrzymanie orkiestry dętej w Choroszczy.
Dz. 921 Kultura fizyczna i sport
Rozdz.92601 - środki pieniężne przeznacza się na utrzymanie i remonty boisk sportowych.
Rozdz. 92695 - planowane środki pieniężne będą wydane na przeprowadzenie imprez sportowo-turystycznych oraz utrzymanie zespołów sportowych Ligi Gminnej.
Ogółem projekt budżetu zamyka się nadwyżką budżetową w wysokości 565 391 zł.
Metryka strony