Zarządzenie Nr 8/10
Zarządzenie Nr 8/10
Burmistrza Choroszczy
z dnia 31 grudnia 2010 r.
w sprawie wprowadzenia planu kont
Na podstawie art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U Nr 121 poz. 591 z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia
5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 128 poz. 861) zarządzam co następuje:
§ 1
Jednostka zobowiązana jest prowadzić rachunkowość zgodnie z planem kont i zasadami funkcjonowania tych kont określonymi w załączniku nr 3 do Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 128 poz. 861).
§ 2
Ustala się wykazy kont obowiązujące w jednostce:
1. Wykaz kont syntetycznych budżetu jednostki samorządu terytorialnego obejmujący konta bilansowe i pozabilansowa – załącznik Nr 1.
2. Wykaz kont syntetycznych jednostki budżetowej obejmujący konta bilansowe i pozabilansowe – załącznik Nr 2.
3. Wykaz kont analitycznych do niektórych kont syntetycznych budżetu jednostki samorządu terytorialnego – załącznik Nr 3.
4. Wykaz kont analitycznych do niektórych kont syntetycznych jednostki budżetowej -załącznik nr 4.
§ 3
1. Projekty wymagające wyodrębnionej ewidencji księgowej mogą być ewidencjonowane w odrębnych księgach.
2. Po zakończeniu projektów salda kont są scalane w księdze Urzędu.
§ 4
1. Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne amortyzuje przy zastosowaniu stawek określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych.
2. O zakwalifikowaniu do pozostałych środków trwałych decyduje wartość nie przekraczająca kwoty ustalonej w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych oraz przekraczająca 500 zł i okres użytkowania powyżej 1 roku.
3. Jednorazowo, przez spisanie w koszty, umarza się:
1) książki i inne zbiory biblioteczne,
2) odzież i umundurowanie,
3) meble i dywany,
4) pozostałe środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne o wartości nieprzekraczającej wielkości ustalonej w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych, dla których odpisy amortyzacyjne są uznawane za koszt uzyskania przychodu w 100% w momencie oddania do użytkowania.
§ 5
Referat księgowości prowadzi księgę inwentarzową środków trwałych (011) oraz księgę inwentarzową wartości niematerialnych i prawnych. Pracownik ds. gospodarczych prowadzi książkę inwentarzową pozostałych środków trwałych (013). O zakwalifikowaniu do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych decydują przepisy o podatku dochodowym od osób prawnych.
§ 6
1. Zapasy magazynowe materiałów wycenia się według rzeczywistych cen zakupu.
2. Zakup materiałów obciąża właściwe rodzajowo koszty okresu sprawozdawczego, w którym zakup został dokonany.
3. Rozchód materiałów wycenia się po cenach materiałów, które zostały zakupione najwcześniej.
4. W zakresie gospodarki zapasami materiałowymi prowadzi się ewidencję analityczną:
1) wartościową, wartościowo – ilościową w komórce księgowości,
2) ilościową w magazynie przez pracownika materialnie odpowiedzialnego za stan magazynu.
5. Materiały zakupione do bieżącego użytku, jeśli nie są objęte gospodarką magazynową, księgowane są bezpośrednio w koszty.
6. Pozostałość materiałów (nie dotyczy materiałów biurowych) podlega zinwentaryzowaniu na ostatni dzień roku obrotowego i wykazuje się jako saldo konta 310.
§ 7
Koszty działalności podstawowej jednostki organizacyjnej ujmuje się na kontach zespołu 4 „Koszty według rodzajów i ich rozliczenie”.
§ 8
Wykaz zbiorów danych tworzących księgi rachunkowe na komputerowych nośnikach stanowi załącznik Nr 5.
§ 9
Wykonanie zarządzenia powierza się skarbnikowi gminy.
§ 10
Traci moc Zarządzenie Nr 2/2002 z dnia 22 maja 2002 r. w sprawie wprowadzenia zakładowego planu kont.
§ 11
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01.01.2011 r.
Burmistrz
inż. Jerzy Ułanowicz
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Burmistrza Nr 8/10
z dnia 31.12.2010 r.
Wykaz kont syntetycznych budżetu gminy
Konta bilansowe
133 – Rachunek budżetu
134 – Kredyty bankowe
135 – Rachunek środków na niewygasające wydatki
140 – Środki pieniężne w drodze
222 – Rozliczenie dochodów budżetowych
223 – Rozliczenie wydatków budżetowych
224 – Rozrachunki budżetu
225 – Rozliczenie niewygasających wydatków
240 – Pozostałe rozrachunki
250 – Należności finansowe
260 – Zobowiązania finansowe
290 – Odpisy aktualizujące należności
901 – Dochody budżetu
902 – Wydatki budżetu
903 – Niewykonane wydatki
904 – Niewygasające wydatki
909 – Rozliczenia międzyokresowe
960 – Skumulowane wyniki budżetu
961 – Wynik wykonania budżetu
962 – Wynik na pozostałych operacjach
968 – Prywatyzacja
Konta pozabilansowe
991 – Planowane dochody budżetu
992 – Planowane wydatki budżetu
993 – Rozliczenia z innymi budżetami
Burmistrz
inż. Jerzy Ułanowicz
Załącznik Nr 2
do Zarządzenia Burmistrza Nr 8/10
z dnia 31.12.2010 r.
Wykaz kont syntetycznych jednostki budżetowej
I Konta bilansowe
Zespół 0 – Majątek trwały
011 – Środki trwałe
013 – Pozostałe środki trwałe
014 – Zbiory biblioteczne
015 – Mienie zlikwidowanych jednostek
016 – Dobra kultury
020 – Wartości niematerialne i prawne
030 – Długoterminowe aktywa finansowe
071 – Umorzenie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
072 – Umorzenie pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
073 – Odpisy aktualizujące długoterminowe aktywa finansowe
080 – Inwestycje (środki trwałe w budowie)
Zespół 1 – Środki pieniężne i rachunki bankowe
101 – Kasa
130 – Rachunek bieżący jednostki
134 – Kredyty bankowe
135 – Rachunki środków funduszy specjalnego przeznaczenia
139 – Inne rachunki bankowe
140 – Krótkoterminowe papiery wartościowe i inne środki pieniężne
141 – Środki pieniężne w drodze
Zespół 2 – Rozrachunki i rozliczenia
201 – Rozrachunki z odbiorcami i dostawcami
221 – Należności z tytułu dochodów budżetowych
224 – 20 – Rozliczenie dotacji budżetowych
225 – Rozrachunki z budżetami
226 – Długoterminowe należności budżetowe
229 – Pozostałe rozrachunki publicznoprawne
231 – Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń
234 – Pozostałe rozrachunki z pracownikami
240 – Pozostałe rozrachunki
290 – Odpisy aktualizujące należności
Zespół 3 – Materiały i towary
300 – Rozliczenie zakupu
310 – Materiały
330 – Towary
340 – Odchylenia od cen ewidencyjnych materiałów i towarów
Zespół 4 – Koszty według rodzajów i ich rozliczenie
400 – Amortyzacja
401 – Zużycie materiałów i energii
402 - Usługi obce
403 - Podatki i opłaty
404 - Wynagrodzenia
405 - Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia
409 - Pozostałe koszty rodzajowe
490 – Rozliczenie kosztów
Zespół 7 – Przychody i koszty ich uzyskania
700 – Sprzedaż produktów i koszt ich wytworzenia
720 – Przychody z tytułu dochodów budżetowych
730 – Sprzedaż towarów i wartość ich zakupu
740 – Dotacje i środki na inwestycje
750 – Przychody finansowe
751 - Koszty finansowe
760 – Pozostałe przychody operacyjne
761 – Pozostałe koszty operacyjne
770 – Zyski nadzwyczajne
771 – Straty nadzwyczajne
Zespół 8 – Fundusze, rezerwy i wynik finansowy
800 – Fundusz jednostki
810 – Dotacje budżetowe, płatności z budżetu środków europejskich oraz środki z budżetu na inwestycje
820 – Rozliczenie wyniku finansowego
840 – Rezerwy i rozliczenia międzyokresowe przychodów
851 – Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych
855 – Fundusz mienia zlikwidowanych jednostek
860 – Wynik finansowy
870 – Podatki i obowiązkowe rozliczenia z budżetem obciążające wynik finansowy
II Konta pozabilansowe
975 – Wydatki strukturalne
998 – Zaangażowanie wydatków budżetowych roku bieżącego
999 – zaangażowanie wydatków budżetowych przyszłych lat
Burmistrz
inż. Jerzy Ułanowicz
Załącznik Nr 3
Do Zarządzenia Burmistrza Nr 8/10 z dnia 31.12.2010 r.
Wykaz kont analitycznych do niektórych kont syntetycznych
budżetu gminy
- do konta syntetycznego 133 „Rachunek budżetu”
133-1 – Rachunek budżetu /Choroszcz
133-2 – Rachunek budżetu – BOŚ
133-3 – Kredyty
133-4 – Lokaty
133-4-… - Lokaty wg umów
- do konta 134 „Kredyty bankowe”
134-… - kredyty bankowe wg zadań
- do konta 140 – „Środki pieniężne w drodze”
140-1 – środki pieniężne w drodze - organ
- do konta syntetycznego 222 „Rozliczenie dochodów budżetowych”
222-1 - Dochody jednostek oświatowych
222-2 – Dochody MGOPS
222-3 – Dochody projektów
222-3-…-Dochody projektów wg zadań
- do konta syntetycznego 223 „Rozliczenie wydatków budżetowych”
223-1 – wydatki jednostek oświatowych
223-1/… - wydatki jednostek oświatowych wg jednostek
223-2 – wydatki MGOPS
223-3 – wydatki projektów
223-3-… -wydatki projektów wg zadań
- do konta syntetycznego 224 „Rozrachunki budżetu”
224 -1 –udziały w dochodach budżetu państwa ( podatek dochodowy od osób fizycznych)
224 - 2 - dochody realizowane przez urzędy skarbowe
224 – 2/… dochody realizowane przez urzędy skarbowe wg urzędów skarbowych
224 – 3 - informacje adresowe
224 - 4 – niewykorzystane dotacje
224 – 5 – sumy do wyjaśnienia – świadczenia rodzinne
224 – 6 – pozostałe sumy do wyjaśnienia
224 – 7 – zaliczki alimentacyjne – budżet państwa
224-8 – rozrachunki z budżetem państwa z tytułu funduszu alimentacyjnego
224-10 – rozrachunki z budżetami gmin dłużników z tytułu funduszu alimentacyjnego
- do konta syntetycznego 225 „Rozliczenie niewygasających wydatków”
225 – 10 – Rozliczenie niewygasających wydatków
225-10-… - Rozliczenie niewygasających wydatków wg zadań
- do konta syntetycznego 240 – „Pozostałe rozrachunki”
240–7 – pozostałe rozrachunki funduszy pomocowych
240–7– …– pozostałe rozrachunki funduszy pomocowych wg zadań
- do konta syntetycznego 260 „Zobowiązania finansowe”
260-… - zobowiązania wg umów
- do konta syntetycznego 290 „Odpisy aktualizujące należności”
290 – 1 - Odpisy aktualizujące należności - organ
- do konta syntetycznego 901 „Dochody budżetu”
901–1 – Dochody urzędu
901-2 – Dochody oświaty
901-3 – Dochody MGOPS
901-4 – Dochody projektów
901- 4-… - dochody projektów wg zadań
- do konta syntetycznego 902 „Wydatki budżetu”
902-1 – Wydatki urzędu
902-2 – Wydatki oświaty
902-3 – Wydatki MGOPS
902-4 – Wydatki projektów
902-4-… Wydatki projektów wg zadań
- do konta syntetycznego 903 „Niewykonane wydatki”
903-…niewykonane wydatki wg zadań
- do konta syntetycznego 904 „Niewygasające wydatki”
904-… niewygasające wydatki wg zadań
- do konta syntetycznego 909 „Rozliczenia międzyokresowe”
909-1 – subwencja oświatowa
909-2 – rozliczenia międzyokresowe projektów
909-2-…- rozliczenia międzyokresowe projektów wg zadań
Burmistrz
inż. Jerzy Ułanowicz
Załącznik Nr 4
Do Zarządzenia Burmistrza Nr 8/10 z dnia 31.12.2010 r.
Wykaz kont analitycznych do niektórych kont syntetycznych jednostki budżetowej
- do konta syntetycznego 011 Środki trwałe
011-1 – Środki trwałe – urząd
- do konta syntetycznego 080 Inwestycje
080-1 – Inwestycje - urząd
- do konta syntetycznego 130 Rachunek bieżący jednostki
130-1 – Dochody budżetowe
130-2 – Wydatki budżetowe
- do konta syntetycznego 135 Rachunki środków funduszy specjalnego przeznaczenia
135-1 – fundusz socjalny
- do konta syntetycznego 139 Inne rachunki bankowe
139-1 – Rachunek sum depozytowych
- do konta 140 Środki pieniężne w drodze
140-2 – środki pieniężne w drodze - jednostka
- do konta syntetycznego 141 Środki pieniężne w drodze
141-1 – czeki
141-2 – odprowadzenie dochodów na rachunek bankowy
141-3 – pozostałe
- do konta syntetycznego 201 Rozrachunki z dostawcami i odbiorcami
201-1 – rozrachunki z odbiorcami i dostawcami – jednostka
201-1/… – rozrachunki z odbiorcami i dostawcami – jednostka wg kontrahentów
201-2 – rozrachunki z odbiorcami i dostawcami – fundusz socjalny
201-2/… – rozrachunki z odbiorcami i dostawcami – fundusz socjalny wg kontrahentów 201-3 – rozrachunki z odbiorcami i dostawcami projektów
201-3/… – rozrachunki z odbiorcami i dostawcami projektów wg zadań
- do konta syntetycznego 221 – Należności z tytułu dochodów budżetowych:
221 - 1 - dochody budżetowe
221-1-1 – bieżące dochody
221-1- 2 – odsetki budżetowe i koszty upomnień
221-1- 3 – czynsze użytkowe pozostałe
221-1-3/… – czynsze użytkowe pozostałe wg kontrahentów
221-1- 4 – czynsze mieszkalne
221-1- 5 – dzierżawa gruntu
221-1- 5/… – dzierżawa gruntu wg kontrahentów
221- 1- 6 – czynsze użytkowe- ośrodki zdrowia
221– 1–7 – dzierżawa urządzeń wodno-kanalizacyjnych
221-1-8 – wynajem pomieszczeń
221-1-8/… – wynajem pomieszczeń wg kontrahentów
221-1-9 – opłaty eksploatacyjne użytkowe
221-1-9/… – opłaty eksploatacyjne użytkowe wg kontrahentów
221-1-10 – opłaty eksploatacyjne lokali mieszkalnych sprzedanych
221-1-10/… – opłaty eksploatacyjne lokali mieszkalnych sprzedanych wg kontrahentów
221-1-11 – opłaty eksploatacyjne MGCK
221-1-12 - opłaty eksploatacyjne ośrodków zdrowia
221-1-13 – opłata adiacencka
221-1-13/… – opłata adiacencka wg kontrahentów
221-1-14 – opłata planistyczna
221-1-14/… – opłata planistyczna wg kontrahentów
221-1-15 – sprzedaż nieruchomości
221-1-15/… – sprzedaż nieruchomości wg kontrahentów
221-1-16 – zajęcie pasa drogowego
221-1-16/… – zajęcie pasa drogowego wg kontrahentów
221-1-17 -sprzedaż usług telekomunikacyjnych
221-1-17/… -sprzedaż usług telekomunikacyjnych wg kontrahentów
221-1-18 -dochody z lat ubiegłych
221-1-19 – opłata za wydobycie wykopalisk
221-1-19/… – opłata za wydobycie wykopalisk wg kontrahentów
221-1– 20 – inne dochody
221-1- 21 – przypis odsetek od należności budżetowych
221-1-22 – opłaty za posiadanie psów
221-1-23 - wpłaty za przyłącza wodociągowe
221-1-23/… wpłaty za przyłącza wodociągowe wg kontrahentów
221-1-24 – wypożyczenie samochodu
221-1-25 – zamiana prawa wieczystego użytkowania w prawo własności
221-1-25/… – zamiana prawa wieczystego użytkowania w prawo własności wg kontrahentów
221-1-26 – wieczyste użytkowanie
221-1-26/… – wieczyste użytkowanie wg kontrahentów
221 – 2 – dochody z tytułu podatków lokalnych
221-2-1 - łączne zobowiązania pieniężne osób prawnych
221-2- 2 - łączne zobowiązania pieniężne osób fizycznych
221-2-3 - podatek od nieruchomości osób prawnych
221-2-4 - podatek od nieruchomości osób fizycznych
221-2-5 - podatek leśny osób prawnych
221-2 -6 - podatek od środków transportowych osób prawnych
221-2 -7 - podatek od środków transportowych osób fizycznych
221-2-8 - odsetki podatkowe od zobowiązań osób fizycznych
221-2-9 - odsetki podatkowe od podatku od nieruchomości osób fizycznych
221-2-10 - pozostałe odsetki i koszty upomnień
221-2-11 - opłata skarbowa
221-2-12 - przypis odsetek podatkowych
221-3 pozostałe podatki
221-3-1 - udział gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych 75621 § 0010
221-3-2 - udział gminy w podatku dochodowym od osób prawnych 75621 § 0020
221-3-3 - udział gminy w podatku opłacanym w formie karty podatkowej 75601 § 0350
221-3-4 - podatek od czynności cywilno – prawnych od osób prawnych 75615 § 0500
221-3-5 - podatek od spadków i darowizn 75616 § 0360
221-3-6 - podatek od czynności cywilno – prawnych od osób fizycznych75616 § 0500
221-3-7 - odsetki 75601 § 0910
- do konta syntetycznego 225 Rozrachunki z budżetami:
225-1 - Rozrachunki z tytułu podatku od wynagrodzeń
225-2 - Rozrachunki z tytułu podatku od umów zleceń
225-3 - Rozrachunki z tytułu podatku VAT
- do konta syntetycznego 226 Długoterminowe należności budżetowe:
226/… - Długoterminowe należności budżetowe wg kontrahentów
- do konta syntetycznego 229 Pozostałe rozrachunki publicznoprawne:
229-1 – składki na ubezpieczenie zdrowotne
229-2 – składki na ubezpieczenie społeczne
229-3 - składki na fundusz pracy
229-4 – składki PZU
229-5 – KZP
229-6 – pożyczki mieszkaniowe
229-7 – potrącenia alimentacyjne
229-7/… - potrącenia alimentacyjne wg pracowników
- do konta syntetycznego 231 Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń :
231-1 - Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń – przelewy
231-1/… - Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń – przelewy wg pracowników
231-2 - Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń – wypłata kasowa
- do konta syntetycznego 234 Pozostałe rozrachunki z pracownikami :
234-1 – Rozrachunki z tytułu paliwa, zaliczek
234-1/… – Rozrachunki z tytułu paliwa, zaliczek wg pracowników
234-2 – Rozrachunki z tytułu pożyczek mieszkaniowych
234-2/… – Rozrachunki z tytułu pożyczek mieszkaniowych wg pracowników
- do konta syntetycznego 240 Pozostałe rozrachunki
240 – 1 – wadium
240 – 1/… - wadium wg kontrahentów
240 – 2 – zabezpieczenie
240 – 2/… – zabezpieczenie wg kontrahentów
240 – 3 - kapitalizacja odsetek
240 – 4 - prowizje bankowe
240 – 5 – pożyczki z ZFŚS osób niebędących pracownikami
240 – 5/… – pożyczki z ZFŚS osób niebędących pracownikami wg emerytów
240 – 6 – pozostałe rozrachunki
240 – 6/… – pozostałe rozrachunki wg kontrahentów
- do konta syntetycznego 290 „Odpisy aktualizujące należności”
290 – 2 - Odpisy aktualizujące należności - jednostka
- do konta syntetycznego 310 - Materiały:
310-1 – zapasy materiałowe – Urząd
310-2 – materiały inwestycyjne
- do konta syntetycznego 720 – Przychody z tytułu dochodów budżetowych:
720 -1 – dochody budżetowe
720-2 – odsetki od dochodów budżeowych
- do konta syntetycznego 750 – Przychody finansowe:
750 -1 – przychody z odsetek bankowych
750-2 – pozostałe przychody finansowe
- do konta syntetycznego 800 – Fundusz jednostki:
800-1 – fundusz środków obrotowych
800-2 – fundusz środków trwałych i środków na inwestycje
800-3 – fundusz środków udział w spółce
800-4 – fundusz środków wartości niematerialnych i prawnych
- do konta syntetycznego 810 – Dotacje budżetowe, płatności z budżetu środków europejskich oraz środki z budżetu na inwestycje:
810- 1 - urząd
- do konta syntetycznego 860 – Wynik finansowy:
860-1 - urząd
- do konta syntetycznego 975 – Wydatki strukturalne:
975-1 - Badania i rozwój technologiczny (B+RT), innowacje i przedsiębiorczość
975-1-1 - Działalność B + RT prowadzona w ośrodkach badawczych
975-1-2 - Infrastruktura B + RT (w tym wyposażenie w sprzęt, oprzyrządowanie i szybkie sieci informatyczne łączące ośrodki badawcze) oraz specjalistyczne ośrodki kompetencji technologicznych
975-1-3 - Transfer technologii i udoskonalanie sieci współpracy między MŚP, między MŚP a innymi przedsiębiorstwami, uczelniami, wszelkiego rodzaju instytucjami na poziomie szkolnictwa pomaturalnego, władzami regionalnymi, ośrodkami badawczymi oraz biegunami naukowymi i technologicznymi
975-1-4 - Wsparcie na rzecz rozwoju B + RT, w szczególności w MŚP
975-1-5 - Usługi w zakresie zaawansowanego wsparcia dla przedsiębiorstw i grup przedsiębiorstw
975-1-6 - Wsparcie na rzecz MŚP w zakresie promocji produktów i procesów przyjaznych dla środowiska
975-1-7- Inwestycje w przedsiębiorstwa bezpośrednio związane z dziedziną badań i innowacji
975-1-8- Inne inwestycje w przedsiębiorstwa
975-1-9- Inne działania mające na celu pobudzanie badań, innowacji i przedsiębiorczości w MŚP
975-2 - Społeczeństwo informacyjne
975-2-10 - Infrastruktura telekomunikacyjna (w tym sieci szerokopasmowe)
975-2-11 - Technologie informacyjne i komunikacyjne - TIK
975-2-12 - Technologie informacyjne i komunikacyjne (sieci TEN-ICT)
975-2-13 - Usługi i aplikacje dla obywateli
975-2-14 - Usługi i aplikacje dla MŚP
975-2-15 - Inne działania mające na celu poprawę dostępu MŚP do TIK i ich efektywne użytkowanie
.
975-3 - Transport
975-3-20 - Autostrady i drogi ekspresowe
975-3-21 - Autostrady (sieci TEN-T)
975-3-22 - Drogi krajowe
975-3-23 - Drogi regionalne, lokalne
975-3-24 - Ścieżki rowerowe
975-3-25 - Transport miejski
975-3-26 - Transport multimodalny
975-3-27 - Transport multimodalny (sieci TEN-T)
975-3-28 - Inteligentne systemy transportu
975-4 - Energia
975-4-39 - Energia odnawialna: wiatrowa
975-4-40 - Energia odnawialna: słoneczna
975-4-41 - Energia odnawialna: biomasa
975-4-42 - Energia odnawialna: hydroelektryczna, geotermalna i pozostałe
975-4-43 - Efektywność energetyczna, produkcja skojarzona (kogeneracja), zarządzanie energią
975-5 - Ochrona środowiska i zapobieganie zagrożeniom
975-5-44 - Gospodarka odpadami komunalnymi i przemysłowymi
975-5-45 - Gospodarka i zaopatrzenie w wodę pitną
975-5-46 - Oczyszczanie ścieków
975-5-47 - Jakość powietrza
975-5-48 - Zintegrowany system zapobiegania i kontroli zanieczyszczeń
975-5-49 - Dostosowanie do zmian klimatu i łagodzenie ich skutków
975-5-50 - Rewaloryzacja obszarów przemysłowych i rekultywacja skażonych gruntów
975-5-51 - Promowanie bioróżnorodności i ochrony przyrody (w tym NATURA 2000)
975-5-52 - Promowanie czystego transportu miejskiego
975-5-53 - Zapobieganie zagrożeniom naturalnym i technologicznym
975-5-54 - Inne działania na rzecz ochrony środowiska i zapobiegania zagrożeniom
975-6 - Turystyka
975-6-55 - Promowanie walorów przyrodniczych
975-6-56 - Ochrona i waloryzacja dziedzictwa przyrodniczego
975-6-57 - Inne wsparcie na rzecz wzmocnienia usług turystycznych
975-7 - Kultura
975-7-58 - Ochrona i zachowanie dziedzictwa kulturowego
975-7-59 - Rozwój infrastruktury kultury
975-7-60 - Inne wsparcie dla poprawy usług w zakresie kultury
975-8 - Rewitalizacja obszarów miejskich i wiejskich
975-8-61 - Zintegrowane projekty na rzecz rewitalizacji obszarów miejskich i wiejskich
975-9 Zwiększanie zdolności adaptacyjnych pracowników, przedsiębiorstw i przedsiębiorców
975-9-62 - Rozwój systemów i strategii uczenia się przez całe życie w przedsiębiorstwach; szkolenia i usługi na rzecz zwiększenia zdolności adaptacyjnych pracowników do zmian; promowanie przedsiębiorczości i innowacji
975-9-63 - Opracowywanie i upowszechnianie innowacyjnych i bardziej wydajnych form organizacji pracy
975-9-64 - Rozwój specjalistycznych usług w zakresie zatrudnienia, szkolenia i wsparcia w związku z restrukturyzacją sektorów i przedsiębiorstw, rozwój systemów przewidywania zmian w sferze zatrudnienia oraz zapotrzebowania na kwalifikacje i przyszłych wymogów w zakresie zatrudnienia i kwalifikacji
975-10 - Poprawa dostępu do zatrudnienia i jego trwałości
975-10-65 - Modernizacja i wzmacnianie instytucji rynku pracy
975-10-66 - Wdrażanie aktywnych i prewencyjnych instrumentów rynku pracy
975-10-67 - Działania na rzecz aktywnego starzenia się oraz wydłużania życia zawodowego
975-10-68 - Wsparcie na rzecz samozatrudnienia i zakładania działalności gospodarczej
975-10-69 - Działania na rzecz zwiększenia trwałego udziału kobiet w zatrudnieniu oraz ich rozwoju zawodowego w perspektywie zmniejszenia dyskryminacji ze względu na płeć na rynku pracy oraz lepszego godzenia życia zawodowego z prywatnym, a zwłaszcza większego dostępu do usług opiekuńczo-wychowawczych nad dziećmi i osobami zależnymi
975-10-70 - Działania na rzecz zwiększenia udziału migrantów w zatrudnieniu w perspektywie wzmocnienia ich integracji społecznej
975-11 - Poprawa integracji społecznej osób w niekorzystnej sytuacji życiowej
975-11-71 - Ścieżki integracji i powrotu do zatrudnienia dla osób w gorszym położeniu; zwalczanie dyskryminacji w dostępie do rynku pracy i rozwoju kariery zawodowej oraz promowanie akceptacji dla różnorodności w miejscu pracy
975-12 - Poprawa jakości kapitału ludzkiego
975-12-72 - Opracowywanie, uruchomienie i wdrożenie reform systemów kształcenia i szkolenia w celu zwiększenia zdolności do zatrudnienia, zwiększenia stopnia dostosowania systemów kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy oraz systematycznego podnoszenia kwalifikacji kadry systemu oświaty w perspektywie gospodarki opartej na innowacji i wiedzy
975-12-73 - Działania na rzecz zwiększenia udziału w kształceniu i szkoleniu przez całe życie, w szczególności poprzez przedsięwzięcia na rzecz ograniczenia przedwczesnego porzucania skolaryzacji, minimalizowania dyskryminacji ze względu na płeć oraz poprawy jakości i dostępu do kształcenia i szkoleń na poziomie podstawowym, zawodowym i wyższym
975-12-74 - Rozwój potencjału ludzkiego w zakresie badań i innowacji, w szczególności poprzez studia podyplomowe i szkolenia naukowców oraz poprzez współpracę sieciową między uczelniami, ośrodkami badawczymi i przedsiębiorstwami
975-13 - Inwestycje w infrastrukturę społeczną
975-13-75 - Infrastruktura edukacji
975-13-76 - Infrastruktura ochrony zdrowia
975-13-77 - Infrastruktura opiekuńczo-wychowawcza
975-13-78 - Infrastruktura mieszkalnictwa
975-13-79 - Pozostała infrastruktura społeczna
975-14 - Stymulowanie reform w zakresie zatrudnienia oraz integracji społecznej
975-14-80 - Promowanie partnerstw, porozumień i inicjatyw poprzez tworzenie sieci współpracy
975-15 - Wzmacnianie zdolności instytucjonalnych na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym
975-15-81 - Rozwiązania na rzecz podniesienia jakości opracowania, monitorowania, ewaluacji polityk i programów na poziomie krajowym, regionalnym i lokalnym, wzmocnienie zdolności w zakresie realizacji polityk i programów
975-16 - Rekompensata za podniesione koszty rozwoju regionów peryferyjnych
975-16-82 - Rekompensata podniesionych kosztów związanych z utrudnionym dostępem oraz rozproszeniem terytorialnym
975-16-83 - Szczególne działania na rzecz zrekompensowania podniesionych kosztów wynikających z wielkości rynku
975-16-84 - Szczególne działania na rzecz zrekompensowania podniesionych kosztów związanych z warunkami klimatycznymi i ukształtowaniem terenu
975-17 - Pomoc techniczna
975-17-85 - Przygotowanie, realizacja, monitorowanie i kontrola
975-17-86 - Ocena, badania, ekspertyzy, informacja i komunikacja
Burmistrz
inż. Jerzy Ułanowicz
Załącznik Nr 5
do Zarządzenia Burmistrza Nr 8/10
z dnia 31.12.2010 r.
Wykaz zbiorów danych tworzących księgi rachunkowe na komputerowych nośnikach
Księgi rachunkowe dla budżetu gminy i jednostki budżetowej (urzędu) prowadzone są przy ujęciu komputera.
Oprogramowanie zakupiono w centrum Informatyki „ZETO” S.A. w Białymstoku, którego autorem jest firma INFOSYSTEM – Tadeusz Groszek. Licencja na korzystanie z w/w oprogramowanie w załączeniu
Główne funkcje systemu BUDŻETU to:
- zakładanie i aktualizacja planu kont syntetycznych i analitycznych
- ewidencja dokumentów księgowych wg wprowadzonych kont syntetycznych i analitycznych
- ewidencja środków rzeczowych
- wydruk sprawozdań i bilansu
Baza danych składa się z dwóch typów zbiorów:
I Zbiory podstawowe
1) KONTA – kartoteka stanów kont syntetycznych zawiera aktualny stan obrotów wszystkich kont w bilans otwarcia
2) KSIĘGA – kartoteka księgowania zawiera wszystkie obroty na kontach syntetycznych i analitycznych od początku roku
3) DOCHODY – kartoteka dochodów zawiera wszystkie stany i obroty na kontach analitycznych dochodów oraz stany i obroty kontrahentów od początku roku
4) WYDATKI –kartoteka zawiera wszystkie stany i obroty na kontach analitycznych wydatków oraz stany i obroty zadań i kontrahentów od początku roku
5) INWENT – kartoteka środków rzeczowych zawiera stany i zmiany zachodzące w stanie środków trwałych i wyposażenia w ciągu roku
6) MATER – kartoteka materiałowa zawiera stany i zmiany zachodzące w stanach materiałowych w ciągu roku oraz bilans otwarcia
7) Zbiory słownikowe
- SLOMAT – słownik materiałów
- SLOKTR – słownik kontrahentów
- SLOZAD – słownik zadań
8) zbiory pomocnicze
BUDŻET.DRU – zawiera dane o drukarkach i ich kody startujące. Istnieje tego zbioru daje możliwość wybory rodzaju druku przed drukowaniem przy wykorzystaniu programu.
Baza danych z dysku twardego jest kopiowana.
Dyskietki przechowywane są:
- w szafie pancernej w referacie organizacyjnym
-
Aktualizację oraz konserwację programu prowadzi ZETO S.A. w Białymstoku.
Burmistrz
inż. Jerzy Ułanowicz
Metryka strony