Uchwały Nr V

UCHWAŁA NR

UCHWAŁA NR V/60/03

RADY MIEJSKIEJ W CHOROSZCZY

z dnia 17 czerwca 2003 r.

w sprawie: zmian w budżecie na 2003 r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 80 poz. 717) oraz art. 109 i 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148, Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz. 594) - uchwala się co następuje:

§ 1. Wprowadza się zmianę w planie dochodów i wydatków budżetowych obejmujących zmianę dotacji i subwencji:

  1. Zwiększa się plan dochodów o kwotę 105 286 zł

dz. 751 rozdz. 75110 § 201 - 24 642 zł

dz. 758 rozdz. 75805 § 292 - 80 644 zł

  1. Zwiększa się plan wydatków o kwotę 105 286 zł

Dz. 600 rozdz. 60016 § 6050 - 39 604 zł

dz. 700 rozdz. 70005 § 6050 - 40 000 zł

dz. 751 rozdz. 75110 § 3030 - 24 642 zł

dz. 754 rozdz. 75403 § 2950 - 1 040 zł

  1. Zmniejsza się dochody budżetowe o kwotę 58 054 zł

dz. 600 rozdz. 60016 § 629 - 58 054 zł

  1. Zmniejsza się wydatki budżetowe o kwotę 58 054 zł

dz. 600 rozdz. 60016 § 6051 - 58 054 zł

§ 2. Wprowadza się zmiany w planie wydatków inwestycyjnych

  1. Zmniejsza się wydatki inwestycyjne o kwotę 488 690 zł

dz. 600 rozdz. 60016 § 6050 - 270 450 zł (droga Kruszewo-Izbiszcze)

dz. 900 rozdz. 90001 § 6050 - 218 240 zł (k. sanit. ul. Białostocka i Klepacze)

  1. Zwiększa się wydatki inwestycyjne o kwotę 488 690 zł

dz. 600 rozdz. 60016 § 6050 - 47 336 zł (ul. Żółtkowska)

dz. 600 rozdz. 60016 § 6050 - 56 354 zł (ul. Białostocka i Kościuszki)

dz. 600 rozdz. 60016 § 6050 - 260 000 zł (droga Kościuki-Zaczerlany i ul. Ks. Pieściuka)

dz. 758 rozdz. 75818 § 4810 - 125 000 zł - rezerwa celowa na wykonanie dokumentacji sanitarnej

  • wykaz zadań inwestycyjnych i środków na realizację w 2003 r. po wprowadzonych zmianach stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 3. Budżet po dokonanych zmianach wynosi:

  • plan dochodów - 14 585 726 zł

  • plan wydatków - 14 585 726 zł

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Choroszczy

§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący

Rady Miejskiej w Choroszczy

mgr inż. Romuald Szydłowski

03-06-13 09:34


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr V/60/03

Rady Miejskiej w Choroszczy z dnia 17 czerwca 2003 r.

WYKAZ ZADAŃ INWESTYCYJNYCH I ŚRODKÓW NA REALIZACJĘ W 2003 ROKU (po wprowadzonych zmianach)

w zł

Nazwa zadania inwestycyjnego

i jego realizacji

Rok rozpocz. zadań

zakończ.

Wartość kosztor. zadań

Dotychcz. ponies. wydatki

Środki wynikaja- ce z planów na 2003 rok

W tym

Wykonanie systemem gospod.

przez ZECWiK

Inne środki do pozyskania

Ogółem środki na inwestycje

środki wł. Budżet

śr. wł.

z f. cel.

wpłaty ludności

dotacje

bezw. z budżetu

kredyt pożyczka

dotacje z SAPAR-DU

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

I. ZADANIA KONTYNUOWANE

1. Kanalizacja sanitarna i deszczowa Os. Zielona Dolina

2001

2002

460 735

441 315

19 420

19 420

19 420

2. Kanalizacja sanitarna w ul. Białostockiej,

Kościuszki, Ks. Pieściuka, Zastawie I

w tym:

  • kanalizacja sanitarna

  • nadzór inwest. i inne

2000

2003

463 722

20 462

443 260

438 000

5 260

243 260

238 000

5 260

200 000

200 000

443 260

438 000

5 260

3. Hala sportowa przy gimnazjum - I etap

2002

2005

3 093 000

42 700

187 688

187 688

1 012 312

1 200 000

4. Wodociąg Złotoria Podlesie

2002

2003

120 000

9 239

110 761

110 761

5. Wodociąg 3-go maja

2002

2003

29 200

4 000

25 200

25 200

  1. Kanaliz. Sanit. w ul. Wodociagowej i Niewodnickiej w Klepaczach - wykonanie dokumentacji

2002

2004

14 677

2 177

12 500

12 500

12 500

II ZADANIA NOWOROZPOCZYNANE

1. Droga Izbiszcze-Kruszewo - dokumentacja

2003

2004

16 550

16 550

16 550

16 550

2. Budowa ul. Białostockiej i Kościuszki

w tym:

  • budowa drogi

  • kanalizacja deszczowa

  • nadzór inwest. i inne

3. Kanalizacja deszczowa - ul. Ks. Pieściuka

4. Nawierzchnia na drodze Kościuki-Zaczerlany

2003

2003

2003

2003

676 300

60 000

200 000

676 300

517 754

154 246

4 300

60 000

200 000

434 354

275 808

154 246

4 300

60 000

200 000

241 946

241 946

676 300

517 754

154 246

4 300

60 000

200 000

5. Wykonanie projektów na budowę ulic, w tym:

- ul. Żółtkowska - 10 000

- ul. Akacjowa - 12 000

- ul. Ks. Pieściuka - 5 000

- ul. Krupniki-Klepacze - 16 000

2003

43 000

43 000

43 000

43 000

6. Dokumentacja na kanaliz. Sanit. w ul. Zastawie II i III i ul. 3-go Maja w Choroszczy

2003

20 000

20 000

20 000

20 000

7. Dokumentacja na modernizacje ośw. ulicznego

2003

12 000

12 000

12 000

12 000

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

8. Dokumentacja na wodociąg Śliwno

9. Dokumentacja na wodociąg Kol. Oliszki

10. Budowa ul. Żółtkowskiej

2003

2003

2003

15 000

10 000

155 000

15 000

10 000

86 939

15 000

10 000

86 939

68 061

15 000

10 000

155 000

III INNE

1. Wykup gruntów

2003

120 000

140 000

140 000

140 000

2. Zakupy inwestycyjne

2003

10 500

10 500

10 500

10 500

3. Zakup wyposażenia w stołówkach szkolnych

2003

4 500

4 500

4 500

4 500

Ogółem

5 524 184

519 893

1 957 657

1 515 711

441 946

135 961

1 080 373

3 173 991

Przewodniczący

Rady Miejskiej w Choroszczy

mgr inż. Romuald Szydłowski

03-06-13 09:32


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr V/60/03

Rady Miejskiej w Choroszczy

z dnia 17 czerwca 2003 r.

Objaśnienia

Zwiększenia planu dochodów i wydatków dokonano na podstawie pisma Krajowego Biura Wyborczego Deleg. Woj. w Białymstoku z dnia 30 maja 2003 r. Nr DBŁ 3101-3-4/6/03 w sprawie zwiększenia dotacji celowej z przeznaczeniem na zryczałtowane diety dla członków komisji obwodowych w referendum ogólnokrajowym w wys. 24 642 zł.

Zwiększono także dochody na podstawie pisma Ministra Finansów z dnia 26 maja 2003 r. Nr ST3-4820-25/03 w sprawie zwiększenia części rekompensującej subwencji ogólnej w zakresie utraconych dochodów z tytułu ulg i zwolnień ustawowych o kwotę 80 644 zł.

Powyższe środki finansowe przeznaczono na:

  • dofinansowanie zadań z zakresu bezpieczeństwa publicznego (jeden patrol Policji na imprezie w Klepaczach i trzy patrole Policji w Choroszczy na Jarmarku Dominikańskim) - 1 040 zł;

  • wykup gruntów i odszkodowanie za przyjęte grunty pod drogi - 40 000 zł;

  • budowę ul. Żółtkowskiej - 39 604 zł.

Zmniejszono dochody o kwotę 58 054 zł z tytułu zmiany kwoty dotacji ze środków pomocowych SAPARD, ponieważ zmniejszone zostały koszty robót dotowanych przez w/w program.

W związku z tym zmniejszono także wydatki inwestycyjne na budowę drogi ul. Białostockiej i Kościuszki o kwotę 58 054 zł, realizowane ze środków programu SAPARD, a zwiększono środki własne.

Z uwagi na zmianę terminu realizacji zadań z 2003 r. na 2004 r. współfinansowanych przez SAPARD, wprowadzono zmiany w wydatkach inwestycyjnych:

  1. Zmniejszono wydatki z budowy:

  • drogi Kruszewo-Izbiszcze - 270 450 zł;

  • kanalizacji sanitarnej w Klepaczach w ul. Wodociągowej i Niewodnickiej - 217 500 zł;

  • kanalizacji sanitarnej w ul. Białostockiej, Kościuszki i Ks. Pieściuka - 740 zł.

  1. Zwiększono wydatki na:

  • utwardzenie drogi Kościuki-Zaczerlany - 200 000 zł;

  • budowę kanalizacji deszczowej w ul. Białostockiej i Kościuszki - 56 354 zł;

  • budowę kanalizacji deszczowej w ul. Ks. Pieściuka - 60 000 zł;

  • budowę ul. Żółtkowskiej - 47 336 zł.

Zwiększono także rezerwę celową na wykonanie dokumentacji na budowę kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Choroszcz w wysokości 125 000 zł.

Przewodniczący

Rady Miejskiej w Choroszczy

mgr inż. Romuald Szydłowski

U C H W A Ł A NR V/61/03

RADY MIEJSKIEJ W CHOROSZCZY

z dnia 17 czerwca 2003 r.

w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego w Białymstoku.

Na podstawie art. 163 § 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo u ustroju sądów powszechnych (Dz. U. Nr 98, poz. 1070, Nr 154, poz. 1787, z 2002 r. Nr 213, poz. 1802, Nr 240, poz. 2052) uchwala się, co następuje:

§ 1. 1. Powołuje się zespół do przedstawienia opinii Radzie Miejskiej w Choroszczy o zgłoszonych kandydatach na ławników do Sądu Rejonowego w Białymstoku.

2. W skład zespołu wchodzi:

1) Pan Piotr Paweł Dojlida, radny Rady Miejskiej - Przewodniczący zespołu;

2) Pan Wiesław Żywolewski, sędzia - członek zespołu;

3) Pan Jacek Dąbrowski , radny Rady Miejskiej - członek zespołu;

4) Pan Adam Radłowski, radny Rady Miejskiej - członek zespołu;

5) Pan Tomasz Kraśnicki , radny Rady Miejskiej - członek zespołu.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Choroszczy.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Miejskiej

w Choroszczy

mgr inż. Romuald Szydłowski

U C H W A Ł A NR V/62/03

RADY MIEJSKIEJ W CHOROSZCZY

z dnia 17 czerwca 2003 r.

w sprawie statutów sołectw gminy Choroszcz.

Na podstawie art. 35 ust. 1 i art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717) uchwala się, co następuje:

§ 1. Po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami sołectw uchwala się statuty sołectw gminy Choroszcz stanowiące załączniki Nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 do uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Choroszczy.

§ 3. W zakresie uregulowanym niniejszą uchwałą traci moc uchwała Nr VI/58/90 Rady Miejskiej w Choroszczy z dnia 20 grudnia 1990 r. w sprawie uchwalenia statutów samorządu mieszkańców miasta i wsi.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej

w Choroszczy

mgr inż. Romuald Szydłowski

Załącznik Nr 1 do uchwały Nr V/62/03

Rady Miejskiej w Choroszczy

z dnia 17.06.2003 r.

S T A T U T S O Ł E C T W A B A B I N O

§ 1.

Wspólnotę sołectwa stanowią mieszkańcy wsi Babino.

§ 2.

Sołectwo jest jednostką pomocniczą gminy Choroszcz.

§ 3.

  1. Organem uchwałodawczym w sołectwie jest zebranie wiejskie.

  2. Do udziału w zebraniu wiejskim są uprawnieni wszyscy pełnoletni mieszkańcy sołectwa, którzy stale zamieszkują na jego terenie.

§ 4.

  1. Organem wykonawczym sołectwa jest sołtys wspomagany przez radę sołecką składającą się od 3 do 5 członków.

  2. Sołtys korzysta z ochrony prawnej przysługującej funkcjonariuszom publicznym.

§ 5.

Kadencja sołtysa i rady sołeckiej trwa cztery lata, licząc od dnia wyboru.

§ 6.

Do kompetencji zebrania wiejskiego należy:

    1. zajmowanie stanowiska (wyrażenia opinii) w sprawach istotnych dla sołectwa i jego mieszkańców, a w szczególności : zmian granic sołectwa,

    2. wybieranie i odwoływanie sołtysa i rady sołeckiej,

    3. wyrażanie zgody na rozporządzanie przez organy gminy mieniem komunalnym, co do których sołectwo zachowało prawa na podstawie odrębnych przepisów (tzw. mienie wiejskie),

    4. dokonywanie okresowych ocen działalności sołtysa i rady sołeckiej,

    5. podejmowanie uchwał w sprawie przeznaczenia środków finansowych będących w dyspozycji sołectwa,

    6. stanowienie w innych sprawach dotyczących sołectwa zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

§ 7.

Zebranie wiejskie zwołuje i przewodniczy mu sołtys, chyba że zebranie wybierze innego przewodniczącego obrad.

§ 8.

  1. Sołtys jest zobowiązany zwołać zebranie wiejskie na żądanie:

  1. rady sołeckiej,

  2. Rady Miejskiej lub Burmistrza,

  3. 1/5 mieszkańców sołectwa uprawnionych do udziału w zebraniu wiejskim.

  1. Jeżeli wnioskodawca w przypadku określonym w ust. 1, nie określi terminu zebrania, powinno ono być zwołane w ciągu 14 dni.

  2. W przypadku nie zwołania zebrania wiejskiego przez sołtysa w terminie określonym przez wnioskodawcę lecz nie później niż w terminie 14 dni, na wniosek podmiotów określonych w ust. 1, zebranie zwołuje Burmistrz.

§ 9.

Zawiadomienie o zebraniu, wraz z projektem porządku obrad, winno być podane do publicznej wiadomości w każdej miejscowości sołectwa co najmniej na 3 dni przed terminem zebrania, a w sprawach wyborów organów sołectwa na 7 dni przed planowanym zebraniem.

§ 10.

Do obowiązków i kompetencji sołtysa należy, w szczególności:

1) reprezentowanie sołectwa na zewnątrz,

  1. przewodniczenie radzie sołeckiej,

  2. organizowanie i koordynowanie inicjatyw i przedsięwzięć społecznych mających na celu poprawę warunków życia społeczności sołeckiej,

  3. kierowanie realizacją uchwał organów Gminy, zebrania wiejskiego i rady sołeckiej w odniesieniu do sołectwa,

  4. prowadzenie zarządu, administracji i gospodarki tymi składnikami mienia, w tym środkami finansowymi, które Gmina przekazuje sołectwu do korzystania, akceptowanie dokumentów z tym związanych,

  5. potwierdzanie okoliczności, których przy załatwianiu spraw przez mieszkańców wymagają przepisy prawa,

  6. występowanie z wnioskami dotyczącymi potrzeb sołectwa i jego mieszkańców oraz prowadzenie działalności interwencyjnej w tym zakresie,

  7. stosowanie w ramach sołectwa postanowień instrukcji kancelaryjnej oraz trybu obiegu dokumentów finansowych zgodnie z wytycznymi Skarbnika Gminy,

  8. sporządzanie rozliczeń m.in. gospodarczej i finansowej działalności sołectwa,

  9. wykonywanie innych zadań należących do sołtysa z mocy ogólnie obowiązujących przepisów (m.in. w zakresie obronności, ochrony pożarowej, inkasa niektórych podatków i opłat, zapobieganie klęskom żywiołowym oraz usuwania ich skutków).

§ 11.

Do zadań i kompetencji rady sołeckiej należy:

  1. przygotowywanie zebrań wiejskich i sporządzanie projektów uchwał tych zebrań,

  2. zbieranie wniosków i innych wystąpień mieszkańców w sprawach sołectwa,

  3. sporządzanie projektów wystąpień w sprawach wykraczających poza możliwości ich realizacji w ramach sołectwa,

  4. inicjowanie działań społecznie użytecznych dla sołectwa i jego mieszkańców,

  5. współuczestnictwo w organizowaniu i prowadzeniu konsultacji społecznej projektów uchwał Rady Miejskiej oraz zarządzeń Burmistrza, w sprawach o podstawowym znaczeniu dla mieszkańców.

§ 12.

  1. Zebranie wiejskie i rada sołecka podejmują uchwały jawnie i zwykłą większością głosów, chyba że niniejszy Statut stanowi inaczej.

  2. Głosowanie tajne przeprowadza się przy wyborach sołtysa i rady sołeckiej, a w innych sprawach na wniosek co najmniej

    Metryka strony

    Udostępniający: Urząd Miejski w Choroszczy

    Wytwarzający/odpowiadający: Ewa Łukaszewicz

    Wprowadzający: Ewa Łukaszewicz

    Data modyfikacji: 2003-06-24

    Opublikował: Ewa Łukaszewicz

    Data publikacji: 2003-06-24