Uchwały Nr V
UCHWAŁA NR V/60/03
RADY MIEJSKIEJ W CHOROSZCZY
z dnia 17 czerwca 2003 r.
w sprawie: zmian w budżecie na 2003 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 153 poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 80 poz. 717) oraz art. 109 i 124 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148, Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz. 594) - uchwala się co następuje:
§ 1. Wprowadza się zmianę w planie dochodów i wydatków budżetowych obejmujących zmianę dotacji i subwencji:
Zwiększa się plan dochodów o kwotę 105 286 zł
dz. 751 rozdz. 75110 § 201 - 24 642 zł
dz. 758 rozdz. 75805 § 292 - 80 644 zł
Zwiększa się plan wydatków o kwotę 105 286 zł
Dz. 600 rozdz. 60016 § 6050 - 39 604 zł
dz. 700 rozdz. 70005 § 6050 - 40 000 zł
dz. 751 rozdz. 75110 § 3030 - 24 642 zł
dz. 754 rozdz. 75403 § 2950 - 1 040 zł
Zmniejsza się dochody budżetowe o kwotę 58 054 zł
dz. 600 rozdz. 60016 § 629 - 58 054 zł
Zmniejsza się wydatki budżetowe o kwotę 58 054 zł
dz. 600 rozdz. 60016 § 6051 - 58 054 zł
§ 2. Wprowadza się zmiany w planie wydatków inwestycyjnych
Zmniejsza się wydatki inwestycyjne o kwotę 488 690 zł
dz. 600 rozdz. 60016 § 6050 - 270 450 zł (droga Kruszewo-Izbiszcze)
dz. 900 rozdz. 90001 § 6050 - 218 240 zł (k. sanit. ul. Białostocka i Klepacze)
Zwiększa się wydatki inwestycyjne o kwotę 488 690 zł
dz. 600 rozdz. 60016 § 6050 - 47 336 zł (ul. Żółtkowska)
dz. 600 rozdz. 60016 § 6050 - 56 354 zł (ul. Białostocka i Kościuszki)
dz. 600 rozdz. 60016 § 6050 - 260 000 zł (droga Kościuki-Zaczerlany i ul. Ks. Pieściuka)
dz. 758 rozdz. 75818 § 4810 - 125 000 zł - rezerwa celowa na wykonanie dokumentacji sanitarnej
wykaz zadań inwestycyjnych i środków na realizację w 2003 r. po wprowadzonych zmianach stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 3. Budżet po dokonanych zmianach wynosi:
plan dochodów - 14 585 726 zł
plan wydatków - 14 585 726 zł
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Choroszczy
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Choroszczy
mgr inż. Romuald Szydłowski
03-06-13 09:34
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr V/60/03
Rady Miejskiej w Choroszczy z dnia 17 czerwca 2003 r.
WYKAZ ZADAŃ INWESTYCYJNYCH I ŚRODKÓW NA REALIZACJĘ W 2003 ROKU (po wprowadzonych zmianach)
w zł
Nazwa zadania inwestycyjnego i jego realizacji
|
Rok rozpocz. zadań zakończ. |
Wartość kosztor. zadań |
Dotychcz. ponies. wydatki |
Środki wynikaja- ce z planów na 2003 rok |
W tym |
Wykonanie systemem gospod. przez ZECWiK |
Inne środki do pozyskania |
Ogółem środki na inwestycje |
|
|
|
|
|
środki wł. Budżet |
śr. wł. z f. cel. |
wpłaty ludności |
dotacje bezw. z budżetu |
kredyt pożyczka |
dotacje z SAPAR-DU |
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
I. ZADANIA KONTYNUOWANE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Kanalizacja sanitarna i deszczowa Os. Zielona Dolina |
2001 2002 |
460 735 |
441 315 |
19 420 |
19 420 |
|
|
|
|
|
|
|
19 420 |
2. Kanalizacja sanitarna w ul. Białostockiej, Kościuszki, Ks. Pieściuka, Zastawie I w tym:
|
2000 2003 |
463 722 |
20 462 |
443 260
438 000 5 260 |
243 260
238 000 5 260 |
|
|
|
|
200 000
200 000 |
|
|
443 260
438 000 5 260 |
3. Hala sportowa przy gimnazjum - I etap |
2002 2005 |
3 093 000 |
42 700 |
187 688
|
187 688
|
|
|
|
|
|
|
1 012 312 |
1 200 000 |
4. Wodociąg Złotoria Podlesie |
2002 2003 |
120 000 |
9 239 |
|
|
|
|
|
|
|
110 761 |
|
110 761 |
5. Wodociąg 3-go maja |
2002 2003 |
29 200 |
4 000 |
|
|
|
|
|
|
|
25 200 |
|
25 200 |
|
2002 2004 |
14 677 |
2 177 |
12 500
|
12 500
|
|
|
|
|
|
|
|
12 500 |
II ZADANIA NOWOROZPOCZYNANE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Droga Izbiszcze-Kruszewo - dokumentacja |
2003 2004 |
16 550
|
|
16 550
|
16 550
|
|
|
|
|
|
|
|
16 550 |
2. Budowa ul. Białostockiej i Kościuszki w tym:
3. Kanalizacja deszczowa - ul. Ks. Pieściuka 4. Nawierzchnia na drodze Kościuki-Zaczerlany |
2003 2003
2003 2003 |
676 300
60 000 200 000 |
|
676 300
517 754 154 246 4 300
60 000 200 000 |
434 354
275 808 154 246 4 300
60 000 200 000 |
|
|
|
|
241 946
241 946 |
|
|
676 300
517 754 154 246 4 300
60 000 200 000 |
5. Wykonanie projektów na budowę ulic, w tym: - ul. Żółtkowska - 10 000 - ul. Akacjowa - 12 000 - ul. Ks. Pieściuka - 5 000 - ul. Krupniki-Klepacze - 16 000 |
2003 |
43 000 |
|
43 000 |
43 000 |
|
|
|
|
|
|
|
43 000 |
6. Dokumentacja na kanaliz. Sanit. w ul. Zastawie II i III i ul. 3-go Maja w Choroszczy |
2003 |
20 000 |
|
20 000 |
20 000 |
|
|
|
|
|
|
|
20 000 |
7. Dokumentacja na modernizacje ośw. ulicznego |
2003 |
12 000 |
|
12 000 |
12 000 |
|
|
|
|
|
|
|
12 000 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
8. Dokumentacja na wodociąg Śliwno 9. Dokumentacja na wodociąg Kol. Oliszki 10. Budowa ul. Żółtkowskiej |
2003 2003 2003
|
15 000 10 000 155 000
|
|
15 000 10 000 86 939
|
15 000 10 000 86 939
|
|
|
|
|
|
|
68 061 |
15 000 10 000 155 000 |
III INNE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Wykup gruntów |
2003 |
120 000 |
|
140 000 |
140 000 |
|
|
|
|
|
|
|
140 000 |
2. Zakupy inwestycyjne |
2003 |
10 500 |
|
10 500 |
10 500 |
|
|
|
|
|
|
|
10 500 |
3. Zakup wyposażenia w stołówkach szkolnych |
2003 |
4 500 |
|
4 500 |
4 500 |
|
|
|
|
|
|
|
4 500 |
Ogółem |
5 524 184 |
519 893 |
1 957 657 |
1 515 711 |
|
|
|
|
441 946 |
135 961 |
1 080 373 |
3 173 991 |
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Choroszczy
mgr inż. Romuald Szydłowski
03-06-13 09:32
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr V/60/03
Rady Miejskiej w Choroszczy
z dnia 17 czerwca 2003 r.
Objaśnienia
Zwiększenia planu dochodów i wydatków dokonano na podstawie pisma Krajowego Biura Wyborczego Deleg. Woj. w Białymstoku z dnia 30 maja 2003 r. Nr DBŁ 3101-3-4/6/03 w sprawie zwiększenia dotacji celowej z przeznaczeniem na zryczałtowane diety dla członków komisji obwodowych w referendum ogólnokrajowym w wys. 24 642 zł.
Zwiększono także dochody na podstawie pisma Ministra Finansów z dnia 26 maja 2003 r. Nr ST3-4820-25/03 w sprawie zwiększenia części rekompensującej subwencji ogólnej w zakresie utraconych dochodów z tytułu ulg i zwolnień ustawowych o kwotę 80 644 zł.
Powyższe środki finansowe przeznaczono na:
dofinansowanie zadań z zakresu bezpieczeństwa publicznego (jeden patrol Policji na imprezie w Klepaczach i trzy patrole Policji w Choroszczy na Jarmarku Dominikańskim) - 1 040 zł;
wykup gruntów i odszkodowanie za przyjęte grunty pod drogi - 40 000 zł;
budowę ul. Żółtkowskiej - 39 604 zł.
Zmniejszono dochody o kwotę 58 054 zł z tytułu zmiany kwoty dotacji ze środków pomocowych SAPARD, ponieważ zmniejszone zostały koszty robót dotowanych przez w/w program.
W związku z tym zmniejszono także wydatki inwestycyjne na budowę drogi ul. Białostockiej i Kościuszki o kwotę 58 054 zł, realizowane ze środków programu SAPARD, a zwiększono środki własne.
Z uwagi na zmianę terminu realizacji zadań z 2003 r. na 2004 r. współfinansowanych przez SAPARD, wprowadzono zmiany w wydatkach inwestycyjnych:
Zmniejszono wydatki z budowy:
drogi Kruszewo-Izbiszcze - 270 450 zł;
kanalizacji sanitarnej w Klepaczach w ul. Wodociągowej i Niewodnickiej - 217 500 zł;
kanalizacji sanitarnej w ul. Białostockiej, Kościuszki i Ks. Pieściuka - 740 zł.
Zwiększono wydatki na:
utwardzenie drogi Kościuki-Zaczerlany - 200 000 zł;
budowę kanalizacji deszczowej w ul. Białostockiej i Kościuszki - 56 354 zł;
budowę kanalizacji deszczowej w ul. Ks. Pieściuka - 60 000 zł;
budowę ul. Żółtkowskiej - 47 336 zł.
Zwiększono także rezerwę celową na wykonanie dokumentacji na budowę kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Choroszcz w wysokości 125 000 zł.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Choroszczy
mgr inż. Romuald Szydłowski
U C H W A Ł A NR V/61/03
RADY MIEJSKIEJ W CHOROSZCZY
z dnia 17 czerwca 2003 r.
w sprawie powołania zespołu opiniującego kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego w Białymstoku.
Na podstawie art. 163 § 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. Prawo u ustroju sądów powszechnych (Dz. U. Nr 98, poz. 1070, Nr 154, poz. 1787, z 2002 r. Nr 213, poz. 1802, Nr 240, poz. 2052) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Powołuje się zespół do przedstawienia opinii Radzie Miejskiej w Choroszczy o zgłoszonych kandydatach na ławników do Sądu Rejonowego w Białymstoku.
2. W skład zespołu wchodzi:
1) Pan Piotr Paweł Dojlida, radny Rady Miejskiej - Przewodniczący zespołu;
2) Pan Wiesław Żywolewski, sędzia - członek zespołu;
3) Pan Jacek Dąbrowski , radny Rady Miejskiej - członek zespołu;
4) Pan Adam Radłowski, radny Rady Miejskiej - członek zespołu;
5) Pan Tomasz Kraśnicki , radny Rady Miejskiej - członek zespołu.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Choroszczy.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Miejskiej
w Choroszczy
mgr inż. Romuald Szydłowski
U C H W A Ł A NR V/62/03
RADY MIEJSKIEJ W CHOROSZCZY
z dnia 17 czerwca 2003 r.
w sprawie statutów sołectw gminy Choroszcz.
Na podstawie art. 35 ust. 1 i art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717) uchwala się, co następuje:
§ 1. Po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami sołectw uchwala się statuty sołectw gminy Choroszcz stanowiące załączniki Nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 do uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Choroszczy.
§ 3. W zakresie uregulowanym niniejszą uchwałą traci moc uchwała Nr VI/58/90 Rady Miejskiej w Choroszczy z dnia 20 grudnia 1990 r. w sprawie uchwalenia statutów samorządu mieszkańców miasta i wsi.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie czternastu dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
w Choroszczy
mgr inż. Romuald Szydłowski
Załącznik Nr 1 do uchwały Nr V/62/03
Rady Miejskiej w Choroszczy
z dnia 17.06.2003 r.
S T A T U T S O Ł E C T W A B A B I N O
§ 1.
Wspólnotę sołectwa stanowią mieszkańcy wsi Babino.
§ 2.
Sołectwo jest jednostką pomocniczą gminy Choroszcz.
§ 3.
Organem uchwałodawczym w sołectwie jest zebranie wiejskie.
Do udziału w zebraniu wiejskim są uprawnieni wszyscy pełnoletni mieszkańcy sołectwa, którzy stale zamieszkują na jego terenie.
§ 4.
Organem wykonawczym sołectwa jest sołtys wspomagany przez radę sołecką składającą się od 3 do 5 członków.
Sołtys korzysta z ochrony prawnej przysługującej funkcjonariuszom publicznym.
§ 5.
Kadencja sołtysa i rady sołeckiej trwa cztery lata, licząc od dnia wyboru.
§ 6.
Do kompetencji zebrania wiejskiego należy:
zajmowanie stanowiska (wyrażenia opinii) w sprawach istotnych dla sołectwa i jego mieszkańców, a w szczególności : zmian granic sołectwa,
wybieranie i odwoływanie sołtysa i rady sołeckiej,
wyrażanie zgody na rozporządzanie przez organy gminy mieniem komunalnym, co do których sołectwo zachowało prawa na podstawie odrębnych przepisów (tzw. mienie wiejskie),
dokonywanie okresowych ocen działalności sołtysa i rady sołeckiej,
podejmowanie uchwał w sprawie przeznaczenia środków finansowych będących w dyspozycji sołectwa,
stanowienie w innych sprawach dotyczących sołectwa zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§ 7.
Zebranie wiejskie zwołuje i przewodniczy mu sołtys, chyba że zebranie wybierze innego przewodniczącego obrad.
§ 8.
Sołtys jest zobowiązany zwołać zebranie wiejskie na żądanie:
rady sołeckiej,
Rady Miejskiej lub Burmistrza,
1/5 mieszkańców sołectwa uprawnionych do udziału w zebraniu wiejskim.
Jeżeli wnioskodawca w przypadku określonym w ust. 1, nie określi terminu zebrania, powinno ono być zwołane w ciągu 14 dni.
W przypadku nie zwołania zebrania wiejskiego przez sołtysa w terminie określonym przez wnioskodawcę lecz nie później niż w terminie 14 dni, na wniosek podmiotów określonych w ust. 1, zebranie zwołuje Burmistrz.
§ 9.
Zawiadomienie o zebraniu, wraz z projektem porządku obrad, winno być podane do publicznej wiadomości w każdej miejscowości sołectwa co najmniej na 3 dni przed terminem zebrania, a w sprawach wyborów organów sołectwa na 7 dni przed planowanym zebraniem.
§ 10.
Do obowiązków i kompetencji sołtysa należy, w szczególności:
1) reprezentowanie sołectwa na zewnątrz,
przewodniczenie radzie sołeckiej,
organizowanie i koordynowanie inicjatyw i przedsięwzięć społecznych mających na celu poprawę warunków życia społeczności sołeckiej,
kierowanie realizacją uchwał organów Gminy, zebrania wiejskiego i rady sołeckiej w odniesieniu do sołectwa,
prowadzenie zarządu, administracji i gospodarki tymi składnikami mienia, w tym środkami finansowymi, które Gmina przekazuje sołectwu do korzystania, akceptowanie dokumentów z tym związanych,
potwierdzanie okoliczności, których przy załatwianiu spraw przez mieszkańców wymagają przepisy prawa,
występowanie z wnioskami dotyczącymi potrzeb sołectwa i jego mieszkańców oraz prowadzenie działalności interwencyjnej w tym zakresie,
stosowanie w ramach sołectwa postanowień instrukcji kancelaryjnej oraz trybu obiegu dokumentów finansowych zgodnie z wytycznymi Skarbnika Gminy,
sporządzanie rozliczeń m.in. gospodarczej i finansowej działalności sołectwa,
wykonywanie innych zadań należących do sołtysa z mocy ogólnie obowiązujących przepisów (m.in. w zakresie obronności, ochrony pożarowej, inkasa niektórych podatków i opłat, zapobieganie klęskom żywiołowym oraz usuwania ich skutków).
§ 11.
Do zadań i kompetencji rady sołeckiej należy:
przygotowywanie zebrań wiejskich i sporządzanie projektów uchwał tych zebrań,
zbieranie wniosków i innych wystąpień mieszkańców w sprawach sołectwa,
sporządzanie projektów wystąpień w sprawach wykraczających poza możliwości ich realizacji w ramach sołectwa,
inicjowanie działań społecznie użytecznych dla sołectwa i jego mieszkańców,
współuczestnictwo w organizowaniu i prowadzeniu konsultacji społecznej projektów uchwał Rady Miejskiej oraz zarządzeń Burmistrza, w sprawach o podstawowym znaczeniu dla mieszkańców.
§ 12.
Zebranie wiejskie i rada sołecka podejmują uchwały jawnie i zwykłą większością głosów, chyba że niniejszy Statut stanowi inaczej.
Głosowanie tajne przeprowadza się przy wyborach sołtysa i rady sołeckiej, a w innych sprawach na wniosek co najmniej
Metryka strony